رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/02/15 Saturday - 2024 04 May السبت ، 25 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-02 07:26 شماره خبر : 6679 https://sobhtoos.ir/short/4Q9rx 0
وعده‌ای که هنوز محقق نشده است؛

شهر نصرآباد تربت‌جام تنها شهر منطقه بالاجام با جمعیت بیش از 50 هزار نفری است که مردمان آن چشم‌انتظار ساخت بیمارستان هستند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ شهر نصرآباد تربت‌جام تنها شهر منطقه بالاجام با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفری است که مردمان آن چشم‌انتظار ساخت بیمارستان هستند و خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان فقط از طریق خانه‌های بهداشت و یک مرکز شبانه‌روزی ارائه می‌شود.

بیش از ۴۰ کیلومتر فاصله دورترین نقطه نصرآباد با نزدیک‌ترین بیمارستان و از طرفی واقع شدن در مسیر اصلی تربت‌جام، مشهد سبب شد که سال ۹۱ موضوع ساخت بیمارستان مطرح شود، اما بعد از گذشت بیش از یک دهه، ساخت آن هنوز به سرانجام نرسیده است.  

با کلنگ زنی پروژه بیمارستان نصرآباد در سال ۹۱ امید در دل مردم زنده شد اما با گذشت بیش از یک دهه از کلنگ زنی پروژه این بیمارستان با حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت به صورت ناتمام رها شده است، این در حالی است که مردم این منطقه مجبورند برای درمان به شهرهای اطراف بروند و علاوه بر رنج بیماری هزینه‌های زیاد تردد و اسکان در شهرهای دیگر را نیز متحمل شوند.

نگذارید بیمارستان نصرآباد در انتظار روبان افتتاح پیر شود!!! 

آقای مسلمی یکی از شهروندان نصرآباد در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص اظهار داشت: در حالی‌ که سه پروژه بیمارستان در شهرهای باخرز،صالح آباد و نصرآباد همزمان کلنگ‌زنی شده است اما بیمارستان‌های باخرز و صالح آباد به بهره برداری رسیده‌اند و ساختمان بنای بیمارستان نصرآباد پیشرفت فیزیکی کمی داشته و عملاً با گذشت بیش از یک دهه فرسوده شده است و این نگاه تبعیض آمیز مردم بخش نصرآباد را بیشتر رنج می‌دهد.  

وی تصریح کرد: از مسئولین تقاضا داریم که نگذارند بیمارستان نصرآباد در انتظار روبان افتتاح پیر شود؛ چندین بار عملیات این پروژه شروع و سپس متوقف شده و هم اکنون پوشش سقف و قسمتی از سفت کاری داخل انجام شده است.  

دکتر محمد صادق معلم زاده معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام در جمع اصحاب رسانه در این خصوص اظهار داشت: مجری پروژه، مسکن و شهرسازی است و متاسفانه هنوز مسکن و شهرسازی تعیین تکلیف نکرده و پروژه با ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت به صورت ناتمام رها شده است؛ این در حالی است که این پروژه با بودجه اختصاص یافته در ۱۰ سال پیش می‌شد پروژه را تکمیل کرد.  

وی تصریح کرد: مکاتبات و پیگیری‌هایی انجام شده که در صورتی که مسکن و شهرسازی نتواند تعیین تکلیف کند،پروژه را در اختیار وزارتخانه بهداشت و درمان قرار دهد تا در ردیف بودجه قرار گیرد؛ متاسفانه در بازدیدی که توسط دفتر فنی وزارتخانه بهداشت و درمان از این پروژه رها شده انجام شده است کارشناسان برآورد کردند با توجه به فرسودگی تاسیسات به هزینه چند میلیاردی نیاز دارد تا دوباره به مرحله۲۰ تا۳۰ درصدی اولیه برسد.

این گزارش آغازی است تا تلنگری باشد بر مسئولان و متولیان امر در این خصوص در شهرستان تربت‌جام تا با اندیشیدن راهکار مناسب و تامین اعتبارات لازم اقدامی راسخ در راستای برآورده شدن انتظار ۱۳ ساله مردم شهر نصرآباد تربت‌جام برای احداث بیمارستان داشته باشند که دیگر علاوه بر رنج بیماری هزینه‌های زیاد تردد و اسکان در شهرهای دیگر را نیز متحمل نشوند. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار