رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/02/14 Friday - 2024 03 May الجمعة ، 24 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-01 13:53 شماره خبر : 6671 https://sobhtoos.ir/short/4aMAZ 0
با دستور مقام قضایی؛

پاساژ آداک تربت‌حیدریه که ۲۱ فروردین امسال به دلیل عدم توجه سرمایه‌گذار به اخطارها و ابلاغ‌ها به‌دستور مقام قضائی پلمب شده‌ بود، پس از رایزنی‌ها صبح امروز به دستور مقامات قضائی رفع پلمب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ طبق دستور مقام قضایی با توجه به اینکه بهانه سرمایه‌گذار برای جمع‌آوری سازه (پاساژ) عدم تخلیه کسبه است، به تمامی کسبه تا ۳۱ شهریور امسال برای تخلیه واحدهای صنفی فرصت داده شده تا سرمایه گذار بتواند سازه (پاساژ) را جمع‌آوری کند. 

همچنین طبق دستور مقام قضائی پس از تخلیه واحدهای صنفی توسط کسبه، سرمایه‌گذار موظف به جمع‌آوری سازه است که البته این سازه (پاساژ) به دلیل عدم نظارت شهرداری و شورای شهر وقت، موقت ساخته نشده و روند تخلف را طی کرده‌ است. 

به گفته شهردار تربت‌حیدریه گام دوم، واگذاری سازه به مستاجر اصلی یعنی شهرداری است که پارسال طبق قیمت‌ کارشناسی سه نفره ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌ تومان قیمت‌گذاری شده و امسال در نهایت با به‌روزرسانی قیمت، سرمایه‌گذار پاساژ را به شهرداری واگذار کند و شهرداری واحدهای صنفی را با اولویت کسبه فعلی آنها را به اجاره بدهد. 

می‌خواهیم به فعالیت واحد صنفی ادامه دهیم

طبق گفتگوی خبرنگار ما با کسبه واحدهای صنفی، آن‌ها معتقدند حدود هفت سال در این مکان مشغول فعالیتند و به هر حال قصد دارند به فعالیت صنفی خود ادامه دهند، چرا که حق پیشه و کسبه دارند و آن مکان برای آن‌ها به خاطر فعالیت هفت ساله برای مشتریان دارای اهمیت است. 

همچنین طبق گفته کسبه از ۳۳ واحد صنفی در پاساژ آداک، سرمایه‌گذار که در پنجم اسفند ۱۴۰۰ قراردادش به پایان رسیده تا اسفند ۱۴۰۲ ماهانه بین ۶ تا ۷ میلیون تومان (مجموع ماهانه ۲۳۰ میلیون تومان) اجاره دریافت کرده‌ است. 

همچنین طبق گفته برخی کسبه، حدود ۱۵ خانم سرپرست خانوار در این پاساژ مشغول فعالیت در واحد صنفی هستند. 

روند تخلف ساخت پاساژ آداک 

با توجه به آیین‌نامه بهبود محیط کسب و کار، مرکز خریدی در تربت‌حیدریه که قرار بود به عنوان بازارچه در اختیار محرومان و افراد کم‌بضاعت قرار بگیرد، مسیر تخلف را طی کرده و مدیریت شهری را در آستانه تصمیمی قرار داده تا از ادامه این تخلف جلوگیری کنند. 

شهردار تربت‌حیدریه در این خصوص گفت: قراردادی که با سرمایه‌گذار بازارچه نوشته می‌شود سازه موقت با قابلیت جمع‌آوری است که مطابق ماده ۱۶ قانون کسب و کار یکی از تکالیفی که در قانون برای اداره صمت و شهرداری تعریف شده آن‌ است که در این بازارچه برای مشاغلی مانند صنایع دستی و خانگی که افراد تمکن مالی ندارند محصولات خود را به فروش برسانند. 

وحید فرخ‌تبار گفت: در نهایت تصمیم گرفته می‌شود این سازه موقت برپا و بازارچه راه‌اندازی شود و با آقای محمد رسولی به عنوان سرمایه‌گذار قراردادی منتهی به پنجم اسفند ۱۴۰۰ منعقد می‌شود تا مطابق اسامی که در کارگروه که در فرمانداری تعیین می‌شود صاحبان مشاغل به سرمایه‌گذار معرفی و مابه‌ ازای وجهی که گرفته می‌شود، ۱۵ درصد آن به شهرداری پرداخت شود و با اتمام قرارداد هم سازه جمع‌آوری و زمین تحویل شهرداری شود. 

شهردار تربت‌حیدریه به تخلفات پرونده آداک‌ اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست آن‌ دسته از مشاغلی که مورد نظر قانون کسب و کار و ماده ۱۶ در نظر گرفته شده در این بازارچه به کار گرفته نشده‌ بود و مستاجران بر اساس انتخاب سرمایه‌گذار واحد‌های تجاری را اجاره کردند. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار