رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
نقشه نقش بر آب؛

دشمنان اسلام همواره می‌کوشند تا تفرقه بیاندازند و حکومت کنند و آن‌چه نقشه آنان را نقش بر آب می‌کند «وحدت امت اسلامی» است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ «ایجاد تفرقه» همواره مهم‌ترین راهبرد تهاجم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی بوده که در سطوح مختلف تلاش دارند تا ملت ایران و جهان اسلام را پاره پاره و در حال تنش و درگیری ببینند این در حالی است که «وحدت» تنها راه در هم کوفتن دشمنانی است که برای اسلام و مسلمانان دندان تیز کرده‌اند.

دشمنان می‌کوشند تا میان مسلمانان تفرقه بیاندازند و حکومت کنند اما مسلمانان باید با دشمن‌شناسی، بکوشند تا حربه‌های آنان را باطل کرده و بر آن‌ها فائق آیند.

وحدت علاج همه تفرقه‌هاست و وحدت امروز علاج مسئله فلسطین است. در این باره گفتگویی کرده‌ایم با فاضله فاضلی، مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت تایباد.

فاضلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ گفت: وحدت، اتحاد، انسجام اسلامی و همبستگی ملی حول محور رهبر معظم انقلاب اسلامی راز و رمز فتح و ظفر و عامل پیروزی و بهروزی مسلمانان جهان است.

وی خاطرنشان کرد: چیزی که موجب شده است که رژیم کودک‌کش صهیونیست به حیات ننگین و بی‌شرمانه خود ادامه دهد، اختلاف و چند دستگی بین مذاهب اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت تایباد با بیان این‌که دیپلماسی در روابط بین‌الملل، فن ‌و هنر به‌کارگیری مسالمت‌آمیز قدرت ملی برای تأمین منافع ملی و اهداف مطلوب است، عنوان کرد: وحدت اسلامی ناظر به منافع جهان اسلام است و نه یک کشور، اگرچه در چهارچوب تأمین مصالح جهان اسلام، منافع ملی کشورهای مسلمان نیز تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: بر همه روشن است که قطع روابط تجاری، سیاسی، اقتصادی و تحریم کالاهای رژیم کودک‌کش صهیونیستی در جهان امری ضروری است لذا برای حمایت از فلسطین لازم است از خرید و فروش کالاهای رژیم جعلی خودداری کرد.

فاضلی اتحاد کشورهای اسلامی را بهترین محور برای آزادی قدس دانست و تصریح کرد: علاج مسئله فلسطین جز با اتحاد، هم‌اندیشی، یکپارچگی و همکاری کشورهای اسلامی ممکن نیست. 

وی اضافه کرد: اگر اتحاد بین کشورهای اسلامی با اتکال به خدا و اعتماد به آیات نورانی خدا محقق می‌شد،امروز در غزه شاهد این همه ظلم و ستم، اعمال شنیع و اقدامات خلاف قوانین بین‌المللی و اصول اخلاقی و جنایات هولناک و نسل‌کشی نبودیم.

شاید برخی وحدت اسلامی را حلقه مفقوده این روزها برشمارند اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای اسلامی، به دنبال برقراری وحدت امت اسلامی هستند چرا که این وفاق و اتحاد، دیپلماسی بین‌المللی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و به برکت اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی، می‌توان امید داشت که مسئله فلسطین و غزه حل شود.

سکوت مسلمانان در مسئله غزه، خیانت به اسلام است

خدیجه نوری، معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران اهل‌سنت فاطمه الزهرا (س) در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: انسجام و وحدت مسلمانان موجب تضعیف دشمنان اسلام به‌ویژه رژیم کودک‌کش وجنایتکار اسرائیل می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: تشکیل یک امت واحده (به تعبیر رهبر معظم انقلاب) می‌تواند بازتاب مثبتی در بین دولت‌های اسلامی به ویژه آن‌هایی که در قبال مسئله فلسطین سکوت کرده‌اند و یا این‌که خودشان را کنار کشیده‌اند، خواهد داشت.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران اهل‌سنت فاطمه الزهرا (س) با اشاره به بخشی از منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «من سالها است که بر روی واژه امت اسلامی متعمداً تکیه می‌کنم»، ادامه داد: وحدت اسلامی و یکپارچگی مسلمانان، دیپلماسی بین‌المللی را نیز تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

وی تنها راه نجات مردم بی‌پناه غزه را یکپارچگی دولت‌های اسلامی دانست و افزود: سکوت مسلمان و کشورهای اسلامی در مسئله غزه، خیانت به اسلام است چرا که یک‌صدا و یکی شدن امت اسلامی، آروزی دیرینه مردم غزه است.

نوری با تأکید بر تحریم کالاهای رژیم جعلی صهیونیست، ابراز کرد: تحریم کالاهای خارجی به ویژه رژیم سفاک صهیونیستی موجب حمایت از نیروی کار و اقتصاد کشور خودمان می‌شود از سوی دیگر تحریم کالای آن رژیم منحوس، موجب تضعیفش خواهد شد. 

وی گفت: همه باید در تحریم کالاهای رژیم منحوس صهیونیست خودشان را عضوی مهم بدانند و این سوال را مطرح نکنند که «آیا با رعایت کردن من  همه چیز درست می‌شود؟» چرا که پاسخ بسیار روشن است و اگر همه خودشان را موظف و مسئول بدانند، به زودی رژیم صهیونیست ساقط می‌شود.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران اهل‌سنت فاطمه الزهرا (س) عنوان کرد: مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان است بنابراین هدف اصلی همه کشورهای اسلامی باید نجات اقصی باشد. از سوی دیگر بی‌تفاوت بودن در مقابل ناله‌های مادران و کودکان، نادیده گرفتن گرسنگی و برهنگی و بی‌خانمان شدن مردم غزه در شأن یک مسلمان به ویژه در دولت‌های اسلامی نیست. 

«مرزها حقیقت «امّت اسلامی» را تغییر نمی‌دهد. همه‌ سعی دشمنان اسلام این بوده است که ما را نسبت به هویّت واحده‌ای که اسمش «امّت اسلامی» است بی‌تفاوت کنند. این نمی‌شود که من خودم را مسلمان بدانم امّا از رنجی که یک مسلمان در میانمار یا در غزّه یا در هند یا در فلان جا می‌کشد، خودم را غافل بدانم.» این بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با علمای اهل سنت بود.

ما مسلمانان همه با هم برادریم پس درد یکدیگر را باید درد خود بدانیم، نمی‌توان از کنار ظلم‌هایی که ناروا در حق برادران‌مان می‌شود به سادگی چشم‌پوشی کرد، باید وارد عمل شویم حتی شده با تحریم کالاهای رژیم کودک‌کش صهیونیستی چرا که تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی موجب فروپاشی اقتصادی این رژیم می‌شود.

وحدت جهان اسلام مهم‌تر از دیپلماسی بین‌المللی است

در این باره با بلقیس صدیقی، استاد حوزه علمیه خواهران اهل سنت تایباد گفتگو کردیم.

صدیقی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: بیت‌المقدس به عنوان قبله اول مسلمانان برای تمامی کشورها و ملت‌های مسلمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا لازم است تمامی امت اسلامی، اعم از شیعه و سنی بر آزادسازی قدس اصرار و پا فشاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر در دفاع از بیت‌المقدس و کشور فلسطین از جهان اسلام صدایی واحد شنیده شود، هرگز رژیم منحوس صهیونیست به خود اجازه نخواهد داد حتی فکر تجاوز به این سرزمین مقدس را نمی‌کند.

این استاد حوزه علمیه خواهران اهل سنت تایباد ابراز کرد: متاسفانه برخی دولت‌های جهان اسلام متشکل از افرادی ضعیف‌النفس و سر سپرده دولت کفر است از این رو امکان کمک و پشتیبانی از جهان اسلام گرفته شده است و تا وحدت ایجاد نگردد، رژیم غاصب اسرائیل دست از خشونت و نسل‌کشی بر نمی‌دارد.

وی با تأکید بر این‌که برای کمک به مسلمانان فلسطین، وحدت جهان اسلام نسبت به دیپلماسی بین‌المللی از اهمیت بیشتری برخوردار است، ادامه داد: وحدت توسط جامعه مدنی به دور از سیاست و به دور از وابستگی ایجاد می‌شود ولی در دیپلماسی بین‌المللی، برای کمک به فلسطین ابتدا مصالح دولت‌ها لحاظ می‌شود.

صدیقی با تأکید بر اهمیت وحدت امت اسلامی، بیان کرد: دولت‌های اردن و مصر، مرزهای مشترک با فلسطین دارند لذا در جلسات با موضوع فلسطین، حرف از کمک می‌زنند اما در عمل هیچ اقدام موثری انجام نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های فروپاشی رژیم غاصب صهیونیست تضعیف بنیه‌های اقتصادی آن است لذا ملت‌های مسلمان با تحریم کالاهای شرکت‌های این رژیم منحوس و همچنین تحریم تجارت با این رژیم غاصب می‌توانند مقدمات فروپاشی اقتصادی این رژیم را فراهم آورند.

این استاد حوزه علمیه خواهران اهل سنت تایباد اضافه کرد: فروپاشی اقتصادی رژیم جعلی صهیونیست موجب کاهش توان نظامی و تسلیحاتی این رژیم می‌شود لذا در نهایت مجبور به تمکین خواسته‌های ملت فلسطین خواهد شد.

وی افزود: دولت‌های اسلامی در صورت هم‌صدایی با خواسته ملت‌های خود می‌توانند زمینه وحدت در صف‌آرایی و جبهه امت اسلامی علیه رژیم غاصب صهیونیست را فراهم آورده و مقدمات تشکیل امت واحده جهان اسلام در جبهه حق علیه باطل را مهیا کنند.

صدیقی گفت: متاسفانه بی‌تفاوتی برخی دولت‌های کشورهای مسلمان نسبت به بیت‌المقدس و ساکنان آن سرزمین مقدس، باعث شده است که نه تنها رژیم جعلی صهیونیست به خود اجازه تصرف این سرزمین را بدهد بلکه سایر بلاد کفر نیز تجاوز، نسل‌کشی و ظلم این رژیم را در محافل عمومی مورد تأیید قرار می‌دهند.

خداوند متعال در آیه 103 سوره‌ی آل‌عمران فرمودند: «و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید، و پراکنده نشوید ...» پس همه ما مسلمانان همواره باید بکوشیم که اتحاد و انسجام‌مان را حفظ کنیم تا دست دشمن را از سرزمین‌های اسلامی کوتاه نماییم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار