رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-29 12:21 شماره خبر : 8674 https://sobhtoos.ir/short/eGyYP 0

مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در سپاه امام رضا، گفت: عملکرد شیعه باید مبتنی بر دین‌مداری باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام برهان باقری در افتتاحیه دوره تربیت مربی حفظ تصویری قرآن کریم در مشهد، اظهار کرد: با توجه به اینکه هفته وحدت باید حرکت محور باشد و قرآن کریم زیربنای این محور است، بنابراین دل شیعه و سنی را باید به هم نزدیک کرد و به توصیه‌های امام حسن عسگری (ع) در وحدت شیعه و سنی تأکید داشت.

وی به راه‌اندازی فضای مجازی برای خانواده‌های قرآنی اشاره کرد و افزود:هم‌اکنون موسسه قرآنی انصار الحیدر (ع) بیش از یکصد هزار عضو در فضای مجازی دارد که خانواده‌ها به صورت روز آمد با تلاوت، تفسیر و فهم قرآن آشنا می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) عملکرد شیعه را مبتنی بر دین‌مداری دانست و خاطرنشان کرد: همان طور که محور وحدت امت اسلامی، قرآن کریم است تفسیر، فهم، حفظ و عمل به قرآن کریم در جامعه اسلامی باید توسعه و ترویج پیدا کند تا به مقام والایی از اصول دینی دست پیدا کنیم.

مدیر اجرایی دوره تربیت مربی حفظ تصویری قرآن نیز اظهار داشت: به جهت تأمین کادر نیروی انسانی و مربی متخصص اقدام به برگزاری دوره تربیت مربی کردیم، افرادی که حائز شرایطی از جمله حافظ پنج جز‌ء قران کریم و در شرایط سنی 18 تا 35 سال هستند دعوت به همکاری شدند که پس از کسب نمره در آزمون شفاهی و کتبی به طور قطعی استخدام می‌شوند.

حسین شجیعی اضافه کرد: دراین دوره 200 مربی قرآنی برادر و خواهر از سراسر کشور در این همایش شرکت کردند و امیدوار هستیم بانی توسعه بایدها و شایسته‌های قرآن کریم در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین کانال قرآن کشور انصار الحیدر با 100 هزار نفر عضو با همت همین موسسه در حال فعالیت است، ابراز کرد: تفاوتی که این دوره تربیت مربی با سایر دوره‌های تربیت مربی دارد علاوه بر اعطای مدرک، جذب و استخدام هم می‌کند و مربیان بهتر و مطمئن‌تر فعالیت می‌کنند.

مدیر مجموعه قرآنی انصار الحیدر (ع)  نیز گفت: با توجه به اینکه روش تصویری حفظ قرآن کریم، روشی ابتکاری و ابداعی موثر بوده و در کتاب حفظ ماندگار نیز روش‌ها و نکات حافظه تصویری آموزش داده شده، بنابراین می‌توان گفت نخستین دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم با همت مجموعه انصار الحیدر است که با هدف تربیت حافظان مسلط به روش و شیوه جدید حفظ تصویری قرآن کریم فعالیت می‌کند.

امیرعلی حقدادیان با بیان اینکه استفاده از این حفظ تصویری می‌تواند حفظ ماندگارتری را برای حفاظ داشته باشد، بیان کرد: مجموعه گسترده انصار الحیدر (ع) در بخش فعالیت‌های مجازی نیازمند این بود که اساتید مجرب و متخصصی را تربیت و استخدام کند که به جامعه قرآنی خدمت کنند و بتوانیم قرآن‌آموزان بیشتری جذب کنیم و بتوانیم جامعه قرآنی را روز به روز گسترده‌تر کنیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار