رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-28 11:35 شماره خبر : 8654 https://sobhtoos.ir/short/V0lJQ 0
مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه:

مدیر آموزش‌وپرورش تربت‌حیدریه گفت: با رایزنی‌های انجام شده با اداره کل و همچنین استخدام‌های جدید، انتقال معلمان به این خطه، ساماندهی نیروهای خرید خدمات و با کمک نیروهای بازنشسته‌ امسال کلاس بدون معلم نداریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت صالحی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال در حوزه ساماندهی نیروی انسانی با آرامش بیشتری سال تحصیلی را شروع می‌کنیم، لذا با پیگیری‌های انجام شده توانستیم ظرفیت معلمان موردنیاز را در اردیبهشت‌ماه با نیروی انسانی اداره کل تفاهم کرده و این باعث شد تا حجم و ورودی نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد. 

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۵۰ معلم به تربت‌حیدریه منتقل شدند، افزود: با رایزنی‌های انجام شده با اداره کل و همچنین استخدام‌های جدید، انتقال معلمان به این خطه، ساماندهی نیروهای خرید خدمات و با کمک نیروهای بازنشسته امسال کلاس بدون معلم نداریم. 

صالحی به افزایش ۶۰۰ نفری تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نامی نسبت به سال قبل اشاره کرد و گفت: امسال ۴۳ هزار و ۴۵۸ دانش‌آموز در ۲۸۰ آموزشگاه ساماندهی شدند که ورودی کلاس‌اولی‌ها ۳ هزار و ۹۷۳ دانش‌آموز است که نسبت به سال قبل ۳۴۰ نفر کمتر است، درعین‌حال باتوجه‌به پدیده مهاجرت بیشتر در میان‌پایه‌ها افزایش داشتیم. 

مدیر آموزش‌وپرورش تربت‌حیدریه کمبود فضای آموزشی را همچنان مهم‌ترین دغدغه نظام تعلیم‌وتربیت عنوان کرد و بیان داشت: درعین‌حال با افتتاح چند پروژه ۲۵ کلاس درس جدید به فضای آموزشی ما افزوده شد و مجموع کلاس‌ها در این خطه به ۱۴۲۹ کلاس رسید. 

صالحی اضافه کرد: در سند تحول بنیادین سه درس شامل تفکر سواد رسانه، سبک زندگی و مدیریت خانواده مورد تأکید قرار گرفته و امسال جدی‌تر دنبال می‌کنیم، البته نیاز است در سطح کشور بیشتر برنامه‌ریزی شود تا معلم با این تخصص تربیت شود. 

مدرسه رازی تا پایان امسال مقاوم‌سازی می‌شود

معاون اداری پشتیبانی آموزش‌وپرورش تربت‌حیدریه گفت: جابه‌جایی چند مدرسه از جمله دبستان شاهد شریفی محقق شد و این حقی که از مردم سایت مسکن مهر ضایع شده‌ بود را به آنها برگردانیم و رضایتمندی مردم منطقه را به همراه داشته است. 

میثم سالاری بیان کرد: با تعهدی که دانشگاه فرهنگیان داده هنرستان ابتکار را در سال آینده تحویل و مدرسه دو شیفته دیگر شهرک ولی‌عصر (عج) را به این آموزشگاه منتقل می‌کنیم. 

وی اظهار کرد: مقاوم‌سازی مدرسه رازی که از سال ۹۴ در دست اقدام بود و قدمت تاریخی دارد و برای بسیاری از فارغ‌التحصیلان این مدرسه بسیار ارزشمند است را به جریان انداختیم، درعین‌حال علی‌رغم اینکه ممکن بود هزینه‌های زیادی داشته باشد با همراهی اداره کل نوسازی و خیرین پروژه مقاوم‌سازی به مبلغ ۲ میلیارد تومان از بودجه و اعتبار مانده ۱۴۰۲ تصویب و فرایند کاری به‌گونه‌ای خواهد بود که تا پایان امسال ساختمان مقاوم‌سازی شود. 

سالاری با بیان اینکه کل اعتبار پروژه ۱۱ میلیارد است، افزود: پیمانکار برای مقاوم‌سازی از امروز مستقر شده، اما سازه کاهگلی است و این خطر احساس می‌شود با برداشتن سقف شیروانی و بارش باران احتمال ریزش ساختمان وجود دارد. 

معاون اداری و پشتیبانی آموزش‌وپرورش تربت‌حیدریه گفت: اینکه مدرسه رازی مقاوم‌سازی شود در پیشنهادهای آموزش‌وپرورش نبود و این مطالبه خیلی از فارغ‌التحصیلان این مدرسه بود تا مقاوم‌سازی شود، درعین‌حال دیوارهای با قطر ۶۰ سانتیمتر دارد؛ اما احتمال ریزش ساختمان وجود دارد. 

۴۵ درصد دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارت‌آموزی هدایت می‌شوند

معاون متوسطه آموزش‌وپرورش تربت‌حیدریه گفت: باتوجه‌به اینکه مهارت‌آموزی یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های نظام تعلیم‌وتربیت است، امسال طبق تعهدی که دادیم ۴۵ درصد ورودی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای اختصاص دارند. 

محمد محمودی گفت: درعین‌حال امسال در مقطع متوسطه ۴۰۰ دانش‌آموز اضافه می‌شوند و به دلیل کمبود فضا دو مدرسه را دو شیفت کردیم که بیش‌ترین نیاز ما در هنرستان‌هاست. 

وی بیان کرد: این نیاز به‌گونه‌ای است که امسال فقط ۲۰۰ دانش‌آموز در هنرستان کار و دانش خوارزمی اضافه شدند و به دلیل کمبود فضا ناچار شدیم بخشی از دانش‌آموزان را در اداره آموزش‌وپرورش و در سایت سیستم‌های رایانه‌ای که مختص رشته‌های کار و دانش است ساماندهی کنیم. ش

محمودی مجموع هنرستان‌های این خطه را ۱۴ آموزشگاه عنوان کرد و افزود: درعین‌حال کمبود فضای آموزشی مختص هنرستان‌ها در این خطه دغدغه اصلی نظام تعلیم‌وتربیت است و قول‌هایی هم داده شده‌ اما هنوز عملیاتی نشده است. 

وی گفت: امسال مجموع ثبت‌نامی‌های متوسطه اول و دوم نظری ۱۵ هزار و ۵۰۰نفر و فنی حرفه‌ای و کاردانش ۳۳۰۰ نفر هستند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار