رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس جهاد کشاورزی نیشابور خبر داد:

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: شهرستان نیشابور در تولید محصولات دامی و تخم‌مرغ جزو اولین‌ها در استان خراسان رضوی است به طوریکه سالیانه حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش جوجه‌ریزی را در نیشابور شاهد هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ علی مبارکی در جمع مرغداران صنعتی شهرستان نیشابور با اشاره به اینکه شهرستان نیشابور در تولید محصولات دامی و تخم مرغ در استان یا جزو اولین‌ها و یا بهترین‌ها است؛ گفت: خوشبختانه جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در تولید مرغ هستیم و در صنفی فعالیت می‌کنیم که دولت حمایت بسیار خوبی از آن دارد و هر سال چیزی حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد افزایش جوجه‌ریزی را در سطح شهرستان شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت مرغداری رو به رشد است و تشکیل زنجیره تولید مرغ یکی از اهداف عالیه و سازمانی جهاد کشاورزی است، ادامه داد: در حال حاضر قرار است چهار واحد تولیدی به زنجیره مرغداران نیشابور افزوده شود که پیشنهاد می‌کنیم مرغداران با استفاده از روش‌های جدید و نوین تولید، بهره‌وری خود را افزایش دهند.

 مدیر جهاد کشاورزی نیشابور اذعان داشت: زنجیره تولید مرغ چهار حلقه دارد که در هر حلقه حدود پنج درصد و جمعاً چیزی حدود ۲۰ درصد از هزینه‌های جاری تولید کنندگان کاهش خواهد یافت. 

رئیس شبکه دامپزشکی نیشابور نیز در این جلسه با اشاره به بیماری‌های خاص طیور گفت: مرغداران تا جایی که می‌توانند جوجه یک روزه خود را به‌دلیل افزایش نظارت‌های این شبکه از داخل استان تهیه کنند.

علی سلیمانی اظهار داشت: خوشبختانه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح استان خراسان مشاهده نشده است اما مرغداران باید جهت افزایش ضریب بهره‌وری‌، نکات بهداشتی و دستوالعمل‌های ارائه شده توسط این شبکه را جدی بگیرند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار