رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-05-10 16:05 شماره خبر : 8038 https://sobhtoos.ir/short/VMlzD 0
کارشناس مسائل سیاسی:

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در پی شهادت اسماعیل هنیه، ایران تمام اقدامات لازم را برای تنبیه رژیم صهیونیستی اتخاذ خواهد کرد اما کشورمان شتاب‌زده عمل نخواهد کرد.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با بیان این‌که ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، نقض قوانین بین المللی است، اظهار کرد: اسماعیل هنیه به دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران به تهران سفر کرده بود لذا عملیات تروریستی علیه این شخصیت تاثیرگذار اسلامی، نقض حاکمیت ایران تلقی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:ترور رئیس دفتر سیاسی حماس پیامدهای بسیار خطرناکی را برای صلح و ثبات منطقه به دنبال خواهد داشت و ایران تمام اقدامات لازم را برای تنبیه رژیم صهیونیستی اتخاذ خواهد کرد اما توجه به این نکته ضروری است که ایران هیچ‌گاه شتاب‌زده عمل نخواهد کرد. 

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: این اقدام تروریستی، دستاورد نظامی برای اسرائیل به همراه نخواهد داشت با وجود این محور مقاومت در زمان و مکان مناسب، پاسخ لازم را به رژیم صهیونیستی خواهد داد. 

تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ به سمت منطقه

وی اقدام اخیر رژیم جعلی صهیونیست در حمله به حومه بیروت را بخشی از اقدامات تروریستی این رژیم دانست و تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیست در طول ده ماه گذشته نتوانسته است معادله میدانی را در غزه به نفع اسرائیل تغییر دهد و با شکست‌های متعددی مواجه شده است لذا می‌کوشد دامنه جنگ را از اراضی اشغالی، به سمت منطقه گسترش دهد.

هانی‌زاده افزود: ترور فیزیکی شخصیت‌های محور مقاومت اثری در عملکرد این جبهه ندارد زیرا محور مقاومت قائم به اشخاص نیست بلکه یک مجموعه، یک تفکر آزادی‌خواهانه، استقلال‌طلبانه و راهبردی برای آزادسازی اراضی اشغالی و مقابله با رژیم صهیونیستی است بنابراین به زودی رئیس دفتر سیاسی حماس از سوی شورای راهبردی حماس انتخاب خواهد شد.

وی عنوان کرد: ترور اسماعیل هنیه موجب خواهد شد که محور مقاومت به صورت منسجم برای تقابل با رژیم صهیونیستی عمل کند و به همین دلیل طی روزهای آینده احتمال این می‌رود که دامنه جنگ گسترش یابد.

ترور شهید هنیه در تهران، نقض حاکمیت ایران است

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر این‌که ایران در مقابل ترور شهید هنیه اقدام شتاب‌زده نخواهد کرد، اضافه کرد: ایران مسئله ترور شهید هنیه را به سازمان ملل منتقل خواهد کرد چراکه ترور این شخصیت سیاسی جهانی و اسلامی در خاک کشورمان، نقض حاکمیت ایران است و رژیم صهیونیستی باید پاسخ‌گو باشد.

وی در پایان یادآورد شد: در پی شهادت اسماعیل هنیه، محور مقاومت در چند جبهه دست به عملیات گسترده علیه رژِیم اشغالگر قدس خواهد زد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار