رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-04-15 13:33 شماره خبر : 7800 https://sobhtoos.ir/short/N2Kmb 0
امام جمعه تربت‌حیدریه:

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: با پایان رٱی‌گیری در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هر فردی را که مردم انتخاب کردند منتخب همه ملت است و باید طبق قانون کشور را اداره کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام سید محمد معلمی، در آئین خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تربت‌حیدریه اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در حال برگزاری است و چشم همه دشمنان انقلاب و اسلام به حضور مردم و فرد منتخب دوخته شده‌است. 

وی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب به‌عنوان دیدبان نظام همه مسایل را در سطح کلان رصد می‌کنند و از روی دلسوزی و هشدار عنوان می‌کنند که کسی که با انقلاب زاویه دارد برای منصب مدیریت اجرایی کشور مناسب نیست، کما اینکه کسانی که در دوره‌های قبل مشاور و معاون و وزیر بودند و به مبانی انقلاب و نظام اعتقادی نداشتند و همه دولت را زیر سئوال بردند. 

خطیب جمعه تربت‌حیدریه گفت: رئیس جمهور آینده باید ضمن حفظ استقلال سیاسی کشور، هرگز ملت را تحقیر و دشمن را بزک نکند و عدالت خواه واقعی و زندگی غیر اشرافی و الزام عملی به انقلاب و نظام داشته‌باشد. 

 

معلمی ادامه داد: فردا شنبه یکی از این دو نامزد برای ریاست جمهوری انتخاب می‌شود که در گام اول پیروز این میدان ملت همیشه در صحنه است، لذا باید از سخنان تفرقه انگیز و حرف‌های دلسرد کننده پرهیز شود و رقابت‌ها جای خود را به رفاقت بدهد. 

امام جمعه تربت‌حیدریه به طرفداران نامزدها توصیه کرد: هر نامزدی که منتخب ملت شد موفقیت خود را مرهون عنایت خدا بداند و خدمت به خلق را آغاز‌ کند و طرفداران نامزد مقابل هم مطالبه‌گری خود را ادامه بدهند‌. 

معلمی افزود: دشمن با تحلیل‌های غیر واقعی و خطای محاسباتی بدنبال آن است تا از میزان مشارکت مردم سوءاستفاده کند و کسانی که رٱی ندادند را در مقابل انقلاب قرار دهند و این اقدامات دشمن بسیار خطرتاک است. 

امام جمعه تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه نتیجه انتخابات برای همه محترم و معتبر است، گفت: : با پایان رٱی‌گیری در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری هر فردی را که مردم انتخاب کردند منتخب همه ملت است و باید طبق قانون کشور را اداره کند. 

واعظین از فرصت محرم برای تبیین مبانی دینی استفاده کنند

وی بیان کرد: محرم و عزاداری‌ برای سیدالشهدا علیه‌السلام برکات فراوان دارد و مهم‌‌ترین آن اینکه نسل جوان در این شب‌ها پای منبرها هستند، لذا مداحان و سخنرانان جوانان و نوجوانان را نسبت به مبانی دین سوق دهند که یقینا آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند. 

معلمی اضافه کرد: واعظین از منابع معتبر در سخنرانی‌ها و مداحی‌ها استفاده کنند و لازم است وقت بیشتری برای مطالعه تاریخ اصیل از منابع صرف شود. 

خطیب جمعه تربت‌حیدریه با بیان اینکه اغلب هیئت‌ها مداح محور شده، گفت: البته خوب است، اما لازم هست از مبلغین و طلاب که در شهرستان حضور یافتند استفاده شود تا شاهد افزایش معرفت و سطح اگاهی مخاطب باشیم و از این فرصت طلایی اجتماع حسینی بهره کافی را ببریم. 

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: چنانچه امروز نتوانیم مخاطب خودمان را وادار به تفکر در خصوص اتفاقات جهان اسلام کنیم به اسلام و مسلمین ظلم کردیم. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار