رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-12 09:35 شماره خبر : 8901 https://sobhtoos.ir/short/V5gjQ 0
امام جمعه سرخس:

امام جمعه سرخس گفت: در عملیات وعده صادق ٢، حکیمانه‌ترین اقدام را رهبر عزیز انقلاب انجام دادند و این عملیات در بهترین زمان خود انجام گرفت و بالاترین آثار را هم خواهد داشت.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از نسیم سرخس، حجت‌الاسلام حسن صباغیان، با اشاره به عملیات وعده صادق ٢ و قدردانی از پاسخ کوبنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم موقت صهیونیستی، اظهار کرد: طبق آموزه‌های دینی و از نگاه قرآن، اسلام به مسلمین حتی نسبت به کفار اگر که سر جنگ با انسان را نداشته باشند، اجازه آغاز جنگ را نمی‌دهد؛ به عنوان مثال در صدر اسلام و در جنگ بدر هم، نقشه دشمن برای قتل پیامبر در لیله‌المبیت دلیل آغاز جنگ بود.

امام جمعه سرخس افزود: نگاه قرآن این است که اگر دشمن به خود اجازه می‌دهد که به امنیت ما، تمامیت ارضی ما و مهمان ما جسارت کرده و چنین حرکتی را انجام دهد، ما نیز شرعاً مجوز پیدا می‌کنیم که علیه او اقدامی محکم انجام دهیم.

وی ادامه کرد: از نگاه بین‌المللی نیز این اجازه وجود دارد که اگر کسی به تمامیت ارضی و منافع ما حمله کرده و آن‌ها را به خطر بیندازد، ما نیز علیه او اقدام کنیم. البته رژیم جعلی و خون‌ریز صهیونیستی حتی اگر اسماعیل هنیه را به شهادت نمی‌رساند، ما می‌توانستیم برای دفاع از اسلام، مسلمین و مظلومان جهان از نظر شرعی اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام صباغیان افزود: حکیمانه‌ترین اقدام را رهبر عزیز انقلاب انجام دادند و این پاسخ در بهترین زمان خود انجام گرفت.

امام جمعه سرخس بیان کرد: عدم انجام این عملیات، عواقبی برای ایران نداشت و الآن نیز بعد از وعده صادق ٢، رژیم صهیونیستی جرئت جسارت علیه جمهوری اسلامی را ندارد؛ ولی اگر ایران اقدامی انجام نمی‌داد، تاوان عدم مداخله ایران را مردم و مظلومان لبنان و غزه می‌دیدند.

وی تصریح کرد: بهترین اقدامی که می‌توانست انجام شود و در زمان، مکان و شرایط خودش نیز صورت گرفت، عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق ٢ بود و بالاترین آثار را هم برای نظام اسلامی خواهد داشت.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار