رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
شهردار عشق‌آباد خبر داد:

شهردار عشق‌آباد گفت: پس از پیگیری‌های فراوان طرح سایت مسکن ملی در این شهر به تصویب رسید.

 محمدرضا فرزین در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ یکی از اقدامات ارزشمند دولت برای ساخت مسکن ارزان و مناسب برای شهروندان را اجرای طرح نهضت ملی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع مسکن ملی، از ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ به صورت ویژه در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر عشق‌آباد قرار گرفت تا گام بلندی در مسیر توسعه این شهر با اجرای طرح نهضت ملی در خطه طلای سفید برداشته باشیم.

شهردار عشق‌آباد افزود: به دلایل مختلف اجرای طرح ملی مسکن در شهر عشق‌آباد که از حدود دو سال قبل کلید خورده بود با چالش‌های مختلف و متعددی مواجه شده بود اما با توجه به اهمیت اجرای این طرح، مدیریت شهری پیگیری‌های مستمر و متعددی را در استان و کشور برای تحقق این مهم در طول یک سال گذشته انجام داد و در سایه الطاف الهی موضوع را به نتیجه رساند.

فرزین ضمن تقدیر از همراهی مسئولان استانی و شهرستانی برای انجام این طرح، ادامه داد: طرح ملی مسکن در فاز اول با مساحت ۱۰۵ هکتار به تصویب رسیده است که با محوریت معماری ایرانی اسلامی ساخته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این شهرک پایلوت کشوری است و به‌ صورت ویلایی یک طبقه، داری حیاط‌های بزرگ با قطعات ۵۰۰ تا ۶۰۰متری برای مسکن ملی و قطعات ۲۰۰ متری برای جوانی جمعیت طراحی شده است که در ۱۲ مهر ۱۴۰۳ به تصویب کارگروه امور زیربنایی استان رسیده و به محدوده موجود ۱۴۳ هکتاری شهر عشق‌آباد افزوده شد و عملا در فاز اول محدوه شهر عشق‌آباد به ۲۴۸ هکتار رسید.

شهردار عشق‌آباد گفت: آماده‌سازی آن را نیز موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج انجام خواهد داد که ان شاالله از هفته آینده عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

فرزین خاطرنشان کرد: فاز دوم شهرک نیز حدود ۹۰ هکتار است که فعلا فریز شده و در مراحل انجام آزمایش‌های خاک مورد تاکید جهاد کشاورزی است که در صورت بلامانع بودن به محدوده اضافه شده و شهرک ۲۰۰۰ واحدی شکل خواهد گرفت.

وی طرح نهضت ملی مسکن را فرصت خوبی برای خانه‌دار شدن شهروندان و جوانان دانست و خاطرنشان کرد: اراضی الحاق شده به محدوده شهر عشق‌آباد برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در ۱۲ کیلومتری جنوب نیشابور و در شمال شرقی شهر عشق‌آباد است که قطعاً با اجرایی شدن آن شاهد جلوگیری از مهاجرت شهروندان و توسعه همه جانبه شهر و جذب سرریز جمعیتی نیشابور و سرمایه گذاران خواهیم بود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار