رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-12 19:41 شماره خبر : 8909 https://sobhtoos.ir/short/4O9xb 0

مدیر آموزش‌وپرورش قوچان گفت: راه‌اندازی تنها سینمای قوچان که متعلق به آموزش‌وپرورش است زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در این شهرستان فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس» حجت‌الاسلام رضا حسن‌زاده عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: تنها سینمای فعال این شهرستان به همت مربیان پرورشی در سال 58 ایجاد شد و از سال 61 با 389 صندلی به‌عنوان سینما رسماً به نمایش فیلم پرداخت.

وی بابیان اینکه بسیاری از مردم قوچان در دهه 60 و 70 با تنها سینمای این شهرستان خاطره دارند، افزود: 6 سال این سینما به دلایلی تعطیل شد اما حدود یک سال پیش با تلاش‌های سرپرست وقت آموزش‌وپرورش قوچان سینما به سمت راه‌اندازی رفت و حتی به مدت یک ماه در اختیار اکران مردمی عمار قرار گرفت ولی آن نتیجه مطلوب را نداشت.

مدیر آموزش‌وپرورش قوچان از حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی در جهت احیا و راه‌اندازی حرفه‌ای این سینما خبر داد و تصریح کرد: سینمای جدید در 4 سالن نمایش و 522 صندلی آماده بهره‌برداری است که قطعاً این مسئله می‌تواند به ماهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان کمک کند.

حسن‌زاده یادآور شد: ایجاد کافه کتاب، سینمای روباز و محل بازی کودکان از دیگر طرح‌های پیش‌بینی‌شده در این سینما است که پس از مجوز اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: این مجموعه بر اساس قرارداد منعقدشده تا 7 سال در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرار دارد و پس‌ازآن به‌عنوان مجموعه‌ای ماندگار در سطح شهرستان به مردم خدمت‌رسانی خواهد کرد.

مدیر آموزش‌وپرورش قوچان با تأکید بر اینکه ایجاد نشاط میان دانش‌آموزان یکی از ساحت‌های 6 گانه سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش است، گفت: یکی از برنامه‌ها پس از راه‌اندازی سینما پارک قوچان این است که هر دانش‌آموز حداقل 2 بار در طول سال به سینما رفته باشد.

حسن‌زاده اردوگاه احد را یکی از پتانسیل‌های شهرستان دانست که ظرفیت اردوگاه استانی دارد و افزود: آب، خاک، کوه و حتی درختان این مجموعه فرهنگی تفریحی این پتانسیل را دارد تا با اختصاص اعتبار مناسب به مجموعه‌ای برای اجرای برنامه‌های مختلف به‌ویژه طرح‌های استانی تبدیل کند.

پردیس سینمایی قوچان مجهز به 4 سالن سینمایی است

مدیر سینما پارک قوچان نیز بابیان اینکه این سینما یکی از مدرن‌ترین پردیس‌های سینما در سطح کشور به شمار می‌آید، گفت: استفاده از صوت دبل دالبی، پرده نقره‌ای، صندلی‌های حرفه‌ای نمایش و ... ویژگی‌های مهم این پردیس به شمار می‌آید.

محمدعلی عباس زادگان ایجاد شورونشاط در میان مردم را یکی از اصلی‌ترین اهداف برای راه‌اندازی سالن‌های سینمایی در سطح کشور دانست و خاطرنشان کرد: تمام اشتغال ایجاد در این سینما متعلق به جوانان قوچانی بوده که در 2 فاز مجموعاً 40 نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

وی یادآور شد: این پردیس سینمایی دارای 4 سالن نمایش بوده که تاکنون سالن اصلی آن با 358 صندلی و 2 سالن دیگر با ظرفیت 90 و 45 نفر آماده بهره‌برداری است و سالن وی آی پی 30 نفره تا 2 ماه آینده آماده استفاده خواهد بود.

مدیر سینما پارک قوچان هزینه انجام‌شده برای فاز اول این پروژه را 12 میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: برای ساخت سالن اصلی این پروژه 70 کامیون خاک‌برداری صورت گرفته است و تکمیل نهایی این پروژه به‌طور مجموع 14 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار