رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-12 06:29 شماره خبر : 8896 https://sobhtoos.ir/short/eRLJA 0
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلیل‌آباد:

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلیل‌آباد با بیان اینکه سید حسن نصرالله پرچم‌دار اسلام و پرچم‌دار مبارزه با ظلم و استکبار بود، گفت: شهادت سید حسن نصرالله هزینه بسیار زیادی برای جهان اسلام به‌خصوص جبهه مقاومت به بار آورد.

حجت‌الاسلام سید رضا علوی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند که ما در صدر اسلام شهادت هیچ شهیدی را تسلیت نمی‌گفتیم، خاطرنشان کرد: مفهوم فرمایش حضرت علی (ع) این است که آن شهید به فوز رسید و ما باید غصه‌دار جاماندن خود باشیم.

وی با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله، اظهار داشت: سید حسن نصرالله پرچم‌دار اسلام و پرچم‌دار مبارزه با ظلم و استکبار بود و شهادت این مرد بزرگ موج بزرگی از شهادت‌طلبی را در لبنان و محور مقاومت به راه انداخت که همین هم باعث ترس رژیم غاصب صهیونیستی شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلیل‌آباد با تاکید بر اینکه شهادت سید حسن نصرالله هزینه بسیار زیادی برای جهان اسلام به‌خصوص جبهه مقاومت به بار آورد، تصریح کرد: شهادت سید حسن نصرالله نمی‌تواند باعث تضعیف حزب‌الله شود؛ چون جبهه مقاومت متکی به یک شخص نیست و مطمئناً سید حسن نصرالله‌هایی در حزب‌الله هستند که راه این شهید را ادامه می‌دهند.

وی همچنین ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی با ترور سید حسن نصرالله اوج درماندگی و بیچارگی خود را نشان دادند؛ ولی شیرمردان هوافضای سپاه درس خوبی به مزدوران این رژیم خبیث و اربابان او در کل جهان دادند که شیعیان امیرالمؤمنین (ع) ذلت نمی‌پذیرند.

حجت‌الاسلام علوی‌مقدم تاکید کرد: رژیم غاصب صهیونیستی برای اینکه خود را زنده نشان دهد به مناطق مسکونی حمله می‌کند و غیرنظامیان، کودکان و زنان را می‌کشد و الا خود این رژیم می‌داند که در میدان نبرد نمی‌تواند با رزمندگان اسلام روبرو شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه ما در حال حاضر، جهاد تبیین است، اذعان کرد: خطبه بیست و هفتم نهج‌البلاغه به خطبه جهاد معروف است که حضرت علی (ع) در این خطبه درباره جهاد، آثار جهاد و عواقب ترک جهاد پیش‌دستانه صحبت می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلیل‌آباد با بیان اینکه اگر به دنبال این هستیم که در یک دژ مستحکم قرار بگیریم باید جهاد داشته باشیم، عنوان کرد: آثار جهاد را اگر نگاه کنیم؛ لباس و تقوا اولین اثر در راه خدا این است که لباس تقوا می‌تواند  از شما نگهداری کند.

وی با تاکید بر اینکه تقوا زره محکمی است که دشمن نمی‌تواند از آن عبور کند، تشریح کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند که در برابر ضایع کردن جهاد، حق از او گرفته شود، و محکوم به ذلت و خواری‌، و محروم از انصاف می‌شود و اگر به بهانه تحلیل‌های ماده‌پرستانه، ذلیلانه و دنیاطلبانه بخواهیم دست از جهاد بکشیم، جهاد را ضایع کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام علوی‌مقدم با اشاره به اینکه رهبر انقلاب بارها فرموده‌اند که جهاد در راه خدا واجب شرعی و قطعی است، ابراز کرد: اگر امروزه هر ملتی در داخل مرزهای خود، مورد حمله قرار بگیرد ذلیل خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: اگر امروزه رهبر انقلاب صبحت از جنگ می‌کنند همه وظیفه دارند نصرت کنند امر ولی محقق شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار