رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-02 11:00 شماره خبر : 8724 https://sobhtoos.ir/short/NBd2x 0
امام جمعه تربت‌حیدریه:

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: دشمن برای حفظ رژیم منحوس صهیونیستی خط تفرقه را در پیش گرفته است، لذا وحدت امت اسلامی حول محور مقاومت این رژیم جعلی را از صحنه روزگار محو می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«صبح توس»؛ حجت‌الاسلام سید محمد معلمی صبح امروز در آئین آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه اظهار کرد: وحدت از مبانی محکم دینی و مکتبی است که در اصل و ذات اسلام است و این وحدت متعلق به امروز و انقلاب اسلامی نیست. 

وی تصریح کرد: روش علما و متون دینی همه نشان از دعوت و انسجام دارد که منادی وحدت قرن اخیر امام راحل هستند و فرمودند:« با مسلمین اهل تسنن ید واحد و برادر هستیم و کسی که باعث تفرقه شود یا جاهل است یا می‌خواهد بین مسلمانان اختلاف بیندازند».

امام‌جمعه تربت‌حیدریه بیان کرد: البته جریان‌هایی در طول تاریخ تحت عنوان «ولایتی‌ها» بوده و هستند که با این نوع تفکر می‌خواهند اسلام برائتی در مقابل وحدت راه بیندازند و بجای هفته وحدت هفته برائت را مطرح می‌کنند و این نقطه مقابل اسلام است. 

معلمی اضافه کرد: وحدت بدان معناست که همه یک دشمن واحد داریم و امروز بنگریم آمریکا و اسرائیل با امت‌های اسلامی چه می‌کنند. 

امام‌جمعه تربت‌حیدریه گفت: دشمن برای حفظ رژیم منحوس صهیونیستی خط تفرقه را در پیش‌گرفته است، لذا وحدت امت اسلامی حول محور مقاومت این رژیم جعلی را از صحنه روزگار محو می‌کند. 

وی اظهار کرد: کسی که می‌خواهد عالم آگاه و بصیر، دشمن‌شناس، مدیر و مدبر باشد، باید نظرات امامین انقلاب را مطالعه و توجه کند و دنبال رفع تکلیف در درس خواندن نباشد. 

معلمی افزود: روحانی و طلبه‌ای که عبا روی دوش خود می‌اندازد و نه به انتخابات و مناسبت‌های سیاسی کار دارد و نه موضوعات اجتماعی و فرهنگی برای او مهم است به چه درد اسلام می‌خورد، روحانی که در برابر ظلم نایستد کجا می‌خواهد به اسلام کمک کند. 

امام‌جمعه تربت‌حیدریه گفت: باید تمام تلاش خود را بکار ببندیم وحدت ایجاد شود و سخنی نقل نکنیم که از آن ندای تفرقه ایجاد شود، چراکه آن ندا، ندای دشمن است. 

وی بیان کرد: تداوم انقلاب اسلامی در این است که وحدت بین مسلمانان محقق شود و جوانان عرصه‌های مختلف را پویا کنند، مهم‌ترین آن عرصه اقتصاد است که اگر همه مسلمانان یک پول واحد داشته باشیم محتاج بیگانگان نخواهیم بود. 

معلمی یکی دیگر از عرصه‌های وحدت را علم و دانش عنوان کرد و افزود: در تبادلات علمی و‌ کسب علم و دانش جهان اسلام باید باهم ارتباط داشته باشند تا جنبه‌های علمی و ذاتی برابر دشمن تقویت شود. 

امام‌جمعه تربت‌حیدریه اظهار کرد: عرصه سوم خدمات اجتماعی است و امت اسلامی باید به کمک خود بیایند و اگر کشوری دچار حادثه می‌شود امکانات خود را بسیج و به آن کشور کمک کنند. 

معلمی گفت: عرصه چهارم مقاومت است و امروز جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی در برابر رژیم جعلی صهیونیستی ایستاده و در سراسر دنیا در حال مبارزه است، اما رهبر برخی کشورهای اسلامی تنها خوبی که انجام می‌دهند بی‌تفاوت هستند، برخی هم تبادلات اقتصادی و تجاری دارند و حتی به این رژیم کودک کش کمک می‌کنند. 

امام‌جمعه تربت‌حیدریه افزود: اگر همه مسلمانان بر محور مقاومت متحد شوند رژیم غاصب صهیونیستی با همه امکانات مدرن و بروز هم نمی‌تواند در برابر جبهه مقاومت بایستد. 

اقتدار همه‌جانبه کشور را بالنده و پویا می‌کند

مدیر حوزه‌ علمیه مرحوم هراتی تربت‌حیدریه گفت: اقتدار همه‌جانبه در عرصه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی و بخصوص مجاهدت علمی یک کشور را بالنده و پویا می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی‌ افزود: اقتدار همه‌جانبه نیروی بازدارنده در برابر دشمن است و این اقتدار مجاهدت همه‌جانبه را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه جهاد از علائم مهم مؤمنان خداست و همه طلبه‌ها و روحانیون باید عضو بسیج باشند، بیان کرد:یکی از  فواید جهاد این است که خودمان در صف مجاهدان فی سبیل الله قرار گرفتیم و این شاخصه مهم سربازی امام عصر (عج) است، چراکه امام فرمودند در ملاک‌ها هیچ ملاکی بالاتر از جهاد فی سبیل الله نیست.

عصمتی‌ بیان کرد: حوزه‌های علمیه تربت‌حیدریه در خراسان رضوی از بالندگی و جایگاه علمی خاصی برخوردار است و این نشان از تلاش و مجاهدت علمی در این خطه دارد.

در حال حاضر بیش از ۵۰۰ طلبه و روحانی در چهار حوزه علمیه مرحوم هراتی، فولاد، معصومی و حوزه علمیه ریحانه الرسول خواهران تا مقطع دکترا تحصیل و تدریس می‌کنند. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار