رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/06/31 Saturday - 2024 21 September السبت ، 18 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-06-31 09:18 شماره خبر : 8702 https://sobhtoos.ir/short/VljaY 0
رئیس جمهور:

رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس امید دشمنان را ناامید کردند، گفت: مردم ایران به میدان آمدند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دکتر مسعود پزشکیان  در مراسم رژه نیرو‌های مسلح گفت: هفته دفاع مقدس یادآور جان‌فشانی شهیدان بزرگ و گمنامی است که خون پاک خود را برای بقای انقلاب اسلامی در جای‌جای این سرزمین فدای ملت عزیز و سرافراز کشور عزیزمان کردند؛ بر آن‌ها درود می‌فرستیم.

وی افزود: امروز هفته دفاع مقدس و هفته وحدت است. الگویی که توانست با وحدت نیرو‌های نظامی، مردمی و همه مردم عزیز کشورمان، دست‌به‌دست هم تجاوز ناجوانمردانه کشور‌های استعمارگر را که برای نابودی انقلاب طراحی‌شده بود را به ناامیدی تبدیل کند.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: حضور نیرو‌های مسلح زمینی، هوایی و دریایی و سپاه قدرتمند و همه‌کسانی که می‌توانستند از کشور دفاع کنند به میدان آمدند و اجازه ندادند که یک وجب از خاک این کشور به دست دشمن بیافتد این نماد وحدت است.

دکتر پزشکیان ادامه داد: تمام دنیا آمدند و تلاش کردند که ایران نتواند به انقلاب خود ادامه دهد، اما حضور مردم و نیرو‌های مردم و ارتش قهرمان و سپاه مقتدر باعث شد که آن‌ها نتوانند یک وجب از خاک ایران را بگیرند.

وی تأکید کرد: امروز قدرت دفاعی ایران و توان بازدارندگی‌اش چنان رشد کرده که هیچ اهریمنی جسارت اینکه بخواهد به خاک عزیزمان تجاوز کند در ذهنش هم نمی‌گنجد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: سربلندی ایران به برکت رزمندگان، دانشمندان و نخبگان ماست که توانسته قدرت نظامی بازدارندگی کشورمان را در جایگاهی قرار دهد که نیازی به دشمنان نداریم که ما را مسلح کنند.

دکتر پزشکیان ادامه داد: قدردان تمام رزمندگان، فرماندهان و نیرو‌های مسلح در اقصی نقاط کشور هستم، اگر فرماندهان، نظامیان، ارتشیان، دریاداران نبودند، امروز ایران ما امن نبود و مردم نمی‌توانستند در آرامش زندگی کنند.

وی گفت: ما به وجود این عزیزان افتخار می‌کنیم، این‌ها زینت کشورمان هستند و می‌توانیم باقدرت به دنیا اعلام کنیم که قادریم علاوه بر اینکه از کشورمان دفاع کنیم، با وحدت و انسجام کشور‌های اسلامی منطقه خود را در صلح و امنیت و آرامش نگه‌داریم و بتوانیم عزت و سربلندی را به رخ دیگران بکشیم و اسرائیل غاصب و خون‌خوار و نسل‌کش را با وحدت و انسجام به‌جای خود بنشانیم.

وی گفت: رهبر انقلاب با تدابیر داعیانه و نگرش عمیق، باعث‌وبانی چنین عزت و سربلندی است و ما به وجود رهبر عزیزمان افتخار می‌کنیم و تلاش می‌کنیم قدرت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی را با تقویت و پشتیبانی از شما عزیزان همچنان حفظ کنیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار