رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-01 07:24 شماره خبر : 8712 https://sobhtoos.ir/short/Nj52b 0
فرمانده تیپ زرهی 21 امام رضا (ع):

فرمانده تیپ زرهی 21 امام رضا (ع) نیشابور گفت: همان‌طور که در قرآن به «امت واحده» تاکید شده، مسلمانان جهان اسلام به‌سمت امت واحده و امت‌سازی پیش می‌روند و امت واحده، از دستاوردهای دفاع مقدس است.

سردار حسین سلیمانی در گفتگو با خبرنگار گروه سياسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ ضمن تبریک هفته وحدت و تقارن آن با آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: خدا را شاکریم که به ما توفیق داده تا ادامه‌دهنده راه این مذهب و دین باشیم.

وی با اشاره به اینکه 44 سال پیش، زمانی رژیم بعث عراق با پشتیبانی بیش از 36 کشور جهان به جمهوری اسلامی ایران حمله کرد که کشورمان امکانات اولیه نظامی را هم نداشت، گفت: حضرت امام (ره) زمانی که می‌خواستند اقامه نماز کنند، عنوان کردند، دزدی آمده و سنگی به چاه انداخته و برای اینکه مردم آرامش داشته باشند، زیاد جنگ را بزرگ نکردند.

مسلمانان جهان به سمت امت واحده پیش می‌روند

فرمانده تیپ زرهی 21 امام رضا (ع) نیشابور بیان داشت: بعد از گذشت یک سال از جنگ تحمیلی، زمانی که اسرائیل، جنوب لبنان را بمباران می‌کرد، سیاست نیروهای مسلح و سپاه این بود که در لبنان و بین شیعیان لبنان حضور فیزیکی داشته باشند. حضرت امام خمینی (ره) با راهبرد عمیقِ خودشان عنوان کردند، راه قدس از کربلا می‌گذرد. در آن مقطع ما عمقِ صحبت حضرت امام (ره) را درک نکردیم اما امروز بیش از 40 سال از سخنِ استراتژی امام می‌گذرد و حضور بیش از 20 میلیون نفر را در راهپیمایی اربعین شاهدیم و همان‌طور که در قرآن به «امت واحده» تاکید شده، می‌بینیم مسلمانان جهان اسلام به‌ویژه یمن، سوریه، عراق، لبنان، اردن و ایران به سمت امت واحده و امت‌سازی پیش می‌روند و امت واحده، از عواید و دستاوردهای دفاع مقدس است.

سردار سلیمانی ادامه داد: بنابراین اگر دفاع مقدس نبود، امروز امتی نیز وجود نداشت. همان‌طور که افکار متفاوت و برداشت‌های مختلفی تحت عنوان وهابیت و بهائیت و داعش و قبل از آن دشمنان دیگری بودند که در دین و مذهب، انحرافاتی ایجاد کردند، فردی پیامبرگونه، اسلام را استخراج کرد و به مردم عرضه نمود و باعث شد که امت اسلامی ایجاد شود و امروز این علم و این پرچم در دستان مبارک مقام معظم رهبری است.

وی بیان داشت: دشمن به‌دنبال این بود و تمام تلاش خودش را کرد تا ایران اسلامی 40 سالگی خود را نبیند، این در حالی‌ است که ما چهل‌وچهارمین سالگرد دفاع مقدس را گرامی میداریم و عنوان می‌کنیم که با شعار «الله اکبر» و «ما می‌توانیم»، ثابت کردیم، توانسته‌ایم در مقابل تمام ابرقدرت‌های شرق و غرب بایستیم. امروز ناتو و آمریکا و سایر کشورها اظهار می‌کنند جمهوری اسلامی، ابرقدرت نظامی است.

در حوزه تجهیزات نظامی به ویژه علوم نظامی در لبه دانش هستیم

فرمانده تیپ زرهی 21 امام رضا علیه‌السلام نیشابور با اشاره به این حدیث «اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست پیدا خواهند کرد»، گفت: ما ثابت کردیم در حوزه علم و دانش در حوزه تجهیزات نظامی به‌ویژه علوم نظامی در لبه دانش هستیم و الحمدلله با پرتاب ماهواره، ماهواره‌برها، پهپادها با موشک‌های دوربردِ دقیق‌زنِ بالای 6 هزار کیلومتر قاره‌پیما که همه برگرفته از دفاع مقدس است، ثابت کردیم ما می‌توانیم به دانش و ایمان خود تکیه کرده و به سمت قدرتمند شدن حرکت کنیم.

سردار سلیمانی بیان داشت: زمانی که خبرنگاری از نتانیاهو پرسید که چرا این‌قدر در مورد ایران نگران هستید؟ او در پاسخش عنوان کرد، ایران ابرقدرت می‌شود و ما باید بگوییم که ابرقدرت شده‌ایم. همه این‌ها برگرفته از دفاع مقدس است.

این مقام نظامی در خصوص توانمندی ایران در عرصه نظامی گفت: در اوایل جنگ و برهه‌ای از زمان ما حتی اسلحه‌ای مانند کلاشنیکف را مجبور بودیم از روسیه و شوروی وارد کنیم اما امروز از کالیبریزترین تا دوربردترین سلاح‌ها را با فکر و اندیشه جوانان ایرانی، بومی‌سازی کرده و خودمان می‌سازیم و امروز تمام ناراحتی و دشمنیِ دشمنان این است که ما مسیری را رفته‌ایم که آنها نرفته‌اند و فرمول‌هایی را کشف کرده‌یم که آن‌ها نتوانسته‌اند کشف کنند.

در عرصه نظامی، نگاه جهان اسلام به ایران است

فرمانده تیپ زرهی 21 امام رضا علیه‌السلام نیشابور بیان داشت: در حوزه ارتباطات، سلاح و مهمات، ماهواره و ماهواره‌بر، پزشکی و پیراپزشکی به این توانمندی رسیده‌ایم، همان‌طور که در عرصه نظامی، تمام جهان اسلام نگاهشان به ایران اسلامی است ان‌شاءالله در حوزه اقتصادی نیز متفکران و مدیران ارزشی، صنعتی، اقتصادی و اجتماعی بتوانند برای جهان اسلام الگو شوند.

نیشابور 12 شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است 

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش است که نسل جوان را از انقلاب و آرمان‌های امام راحل (ره) دور کند، عنوان داشت: نسل جوان ما همیشه در برنامه‌های مختلف حضور فعال و پررنگی داشته‌اند، جوانان ما همیشه در عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی نشان دادند که پای انقلاب و خون شهدا ایستاده‌اند. چند سال قبل، حضور جوانان در سوریه و عراق را به عنوان مدافعان حرم شاهد بودیم و در این مسیر شهدایی را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌ایم. 12 شهید، تعداد زیادی جانباز و سه آزاده حاصل حضور جوانان نیشابوری به‌عنوان شهدای مدافعان حرم است، ناگفته نماند همان عهدی که پیشینیان ما با آقا علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام داشتند ما بر آن عهد هستیم. در زمانی که امام رضا علیه‌السلام از مدینه به مرو در حرکت بودند، مردم نیشابور را لایق حدیث سلسله‌الذهب دانستند و این حدیث گرانسنگ را عنوان کردند.

فرمانده تیپ زرهی 21 امام رضا علیه‌السلام نیشابور ادامه داد: حضرت رضا علیه.السلام می‌دانستند آیندگانی خواهند آمد که دین اسلام، تشیع، قرآن، ولایت و روحانیت را دوست دارند و این نسل همان نسل است. طبق وعده‌هایی که داده شده ان‌شاالله این نسل، نسل ظهور باشد و این نسل شاهد نابودی استکبار، امپریالیسم و به ویژه یهود خواهد بود و ان‌شاءالله به چشم خودمان ببینیم و به امامت حضرت آقا در قدس نماز جماعت بخوانیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار