رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-17 13:51 شماره خبر : 6844 https://sobhtoos.ir/short/4A3go 0
مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد:

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد از خسارت بارش تگرگ و بارندگی سیل‌آسا به باغات و مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: خسارات وارد شده به ۵ هزار و ۵۴۹ هکتار باغات و مزارع شهرستان، ۳۱۷ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

محمود شبان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با بیان اینکه بارش تگرگ و باران‌های سیل‌آسا در چند روز گذشته در بخش‌ مرکزی و ششطراز شهرستان خلیل‌آباد سبب بروز خسارات فراوان به باغات و مزارع شد، اظهار داشت: کارشناسان جهاد کشاورزی به‌صورت میدانی از این باغات بازدید کردند.

وی با بیان اینکه در پی این بارش‌ها خساراتی به باغات انگور روستاهای انگورخیز شهرستان وارد شد، خاطرنشان کرد: باغات انگور شهرستان خلیل‌آباد در این فصل از سال در مرحله حساس گلدهی قرار دارند و بارش شدید باران و همچنین افزایش رطوبت در این مرحله باعث ریزش گل‌ها در باغات شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه میزان خسارات بین ۴۰ تا ۵۵ درصد به باغات و برخی مزارع شهرستان خلیل‌آباد برآورد می‌شود، تصریح کرد: خسارات سطحی معادل ۵ هزار و ۵۴۹ هکتار باغات و مزارع را شامل می‌شود که خسارات جدی و بعضاً سنگینی به آن‌ها وارد شده است.

وی با بیان اینکه برآورد اولیه کارشناسان از خسارات نشان می‌دهد که ۳۱۷ میلیارد تومان خسارات وارده به باغات و مزارع شهرستان از بابت بارش تگرگ و بارندگی سیل‌آسا در چند روز اخیر بوده است، اذعان کرد: احتمال افزایش خسارت در برآورد نهایی نیز وجود دارد.

شبان با اشاره به اینکه باغات روستاها حدود ۱۵ درصد خسارت وارد شده است، عنوان کرد: در روستاهای حسین‌آباد و کلاته شادی نیز وجود تگرگ به بعضی از باغات خسارت ۴۰ تا ۵۵ درصدی وارد کرده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار