رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-21 11:15 شماره خبر : 6882 https://sobhtoos.ir/short/e8A0a 0
بازیکن تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشور:

بازیکن تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشور با اشاره به اینکه حجاب هیچ‌گاه مانع فعالیت و شرکت من در مسابقات ورزشی نشده، می‌گوید: زمانی که با حجاب بر روی سکوی قهرمانی می‌ایستم احساس غرور می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به مناسبت ولادت با سعادت حضرت معصومه و روز دختر به سراغ دختر باانگیزه، بانشاط و پرافتخار نیشابوری که توانسته برای کشورمان افتخارآفرین باشد، می‌روم تا از موفقیت‌هایش برایم بگوید.

 با خوشرویی در را به رویم می‌گشاید و من را به درون خانه دعوت می‌کند چهره‌ بشاش، پرانرژی و مهربانی دارد و من را به سمت مبلی که در داخل سالن اتاق پذیرایی چیده شده، هدایت می‌‌کند.

مدال‌های رنگارنگی که بر روی میز چیده شده، نظرم را جلب می‌کند، می‌گوید: هر کدام از این مدال ها حکایتی دارد که برایتان می‌گویم. قانع می‌شوم و بر روی مبل می‌نشینم، مشتاقم از او بیشتر بشنوم و بدانم.

او کسی است که با پشتکار و اراده‌اش، توانسته برای نیشابور کهن و کشور عزیزمان ایران افتخارآفرین باشد و با درخشش در عرصه ورزش نشان دهد، ناهمواری‌های زندگی، نمی‌تواند مانع دستیابی به قله قهرمانی و رسیدن به هدف او گردد.

زهرا لطفی دارای مدرک کارشناس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه فردوسی مشهد بوده و عضو تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشور است.

محدودیتی که داشتم باعث رشد و پیشرفت من شد

 محدودیت و تفاوتی که با سایر دوستانش دارد از ناحیه پای راستش است، زهرا در این‌باره می‌گوید: این تفاوت از بچگی به صورت مادرزادی در من وجود داشت و تمام مراحل زندگی و مقاطعی که گذرانده‌ام با این تفاوت همراه بوده‌ام، من با این تفاوت، تطابق و وفق پیدا کرده‌ام و خیلی راحت توانستم با آن کنار بیایم و بپذیرم و شاید همین محدودیت بود که در واقع باعث رشد و پیشرفت من نیز شده است.

به گفته زهرا، دوران تحصیل و مدرسه‌اش، از بهترین دوران‌های زندگی‌اش بوده است. او ادامه می‌دهد: همیشه تحصیل، مدرسه و کنکور یک هدف بزرگ برای من بود در طی این مدت تمام تلاش می‌کردم که شاگرد اول و ممتاز درس و رشته خودم باشم. من مقاطع تحصیلی راهنمایی و دبیرستان را در مدارس نمونه و تیزهوشان گذرانده‌ام و این باعث شد که بیشتر مورد توجه قرار بگیرم.

زهرا دارای یک خواهر و دو برادر است و  در این‌باره می گوید: به لطف خدا خواهر و برادرهایم خیلی حامی من هستند و هرجا برای من سوالی پیش بیاید و نیاز به راهنمایی داشته باشم، من را حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

خیلی زود به اردوی تیم ملی والیبال نشسته بانوان دعوت شدم

از او می‌پرسم چه عاملی باعث شد که به سمت ورزش بروی و رشته والیبال را انتخاب کنی؟ در پاسخ به این سوالم می‌گوید: وقتی ترم اول دانشگاه بودم با خودم گفتم من به هدف اولم دست پیدا کردم و در رشته مورد علاقه‌ام قبول شده‌ام، دانشگاه من چهار سال طول می‌کشد و تحصیل در طی این مدت به سختی قبول شدن در کنکور نیست لذا وقت آن رسیده که به سمت اهداف و آرزوهای دیگری زندگی‌ام گام بردارم، لذا با توجه به روحیه هیجانی که دارم، ترجیح دادم یک ورزش تیمی را انتخاب کنم تا با ورزش کردن علاوه بر اینکه در سلامت من تاثیرگذار است، بتوانم انرژی خود را نیز تخلیه کنم لذا پس از پرس و جو و جستجو در خصوص ورزش‌هایی که بتوانم در آن فعالیت داشته باشم، والیبال نشسته را انتخاب کردم و وارد تمرینات شدم. هنوز مدتی از فعالیت من در این رشته ورزشی نگذشته بود که با توجه به علاقه و استعدادی که در این ورزش از خود نشان دادم، مورد توجه مربی قرار گرفته و جهت استعدایابی به اردوهای تیم ملی دعوت شدم و توانستم پیراهن تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشور را به تن کنم که این افتخار بزرگی برای من بود.

این دختر پرتوان و باانگیزه تیم ملی ولیبال نشسته کشورمان ادامه می‌دهد: من در مسابقات متعددی شرکت کرده و عناوین مختلف کشوری و بین‌المللی کسب کرده‌ام. به لطف خدا توانستم به همراه تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشور به مسابقات آسیایی، پاراآسیایی و جهانی اعزام شوم و در این مسیر موفقیت‌های بسیاری کسب کردیم که می‌توانم به نایب قهرمانی پاراآسیایی هانگژو۲۰۲۲، کسب جایگاه نهم در مسابقات جهانی بوسنی2022، نایب قهرمانی آسیایی قزاقستان۲۰۲۳ و نایب قهرمانی مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک پاریس در چین۲۰۲۴ اشاره کنم که این موضوع برای من و سایر هم تیمی‌هایم بسیار شیرین و غرورآفرین است.

سنگلاخ‌های پیش رو من را از هدف دور نکرده است

از او می‌پرسم گاهی پیش آمده از مسیری که در آن حرکت می‌کنی، خسته شوی؟ می گوید: خیلی مواقع هست در مسیری که هستیم خسته و ناامید می‌شویم اما باید ببینیم راه و مسیری که انتخاب کرده و در آن قدم گذشته‌ایم با چه انگیزه‌ای شروع شده و هدف نهایی ما از این انتخاب چیست؟ روحیه من همیشه طوری بوده که اگر هدفی را برای زندگی‌ام انتخاب می‌کنم، باید تا پایان آن مسیر، تلاش کنم و هیچ‌گاه سنگلاخ‌های پیش رو من را از هدف دور نکند. با این وجود اگر حتی به آن هدف و برنامه‌ای که دارم دست پیدا نکنم با خودم می‌گویم من برای رسیدن به این هدفم تلاش خود را به کار گرفته‌ام و از این موضوع پشیمان نیستم.

زهرا، توکل به خدا و اعتماد به خود و حمایت خانواده‌اش را عامل موفقیت‌های می‌داند و درباره برنامه‌های آتی خود بیان می‌کند: در حال حاضر قصد دارم در کنکور ارشد شرکت کنم و برنامه ورز‌شی‌ام نیز این است که تمرینات بیشتری داشته باشم و برای شرکت در میادین مختلف آمادگی کامل کسب کنم از طرفی برای آِینده شغلی خود یکسری برنامه‌ریزی انجام داده‌ام که امیدوارم نتیجه مطلوبی داشته باشد و به آنچه که در ذهن دارم، برسم.

وی ادامه می دهد: یکی از برنامه‌هایی که همیشه در ذهن من بوده این است بتوانم با کسانی که تجربه کافی دارند بستری را ایجاد کنیم تا افرادی که وضعیت مشابهی مثل من دارند را در حد توانم کمک و راهنمایی کرده تا آنها نیز در مسیر رسیدن به اهداف خود پرانگیزه گام بردارند.

با حجاب برای شرکت در مسابقات ورزشی هیچ‌گونه محدودیتی نداریم

زهرا با اشاره به اینکه یکی از آرزوهای بزرگش این است بتواند مسابقات پارالمپیک را تجربه کرده و حتی روی سکو رفته و پرچم کشورمان در این مسابقات به اهتزار درآید، می‌گوید: خاطرم هست بار اولی که با بازیکنان تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشور روی سکو رفتیم و پرچم کشور عزیزمان ایران به اهتزاز درآمد، برایم بسیار لذت بخش و غرورآفرین بود. تفاوت عمده تیم ایران با سایر تیم‌های شرکت کننده در حجاب و پوششی بود که ما داشتیم و نشان دادیم که ما با حجابُ هیچگونه محدودیتی نداریم و با همین پوشش به تمام اهداف خود برسیم و احساس غرور و افتخار داشتم که به عنوان یک بانوی مسلمان در سطح جهانی شناخته شدیم .

وی ادامه می دهد: این خیلی زیباست که ما پا به پای همه تیم‌هایی که در پوشش متفاوت‌تر و راحت‌تری نسبت به ما بازی می‌کنند، می‌توانیم خودنمایی کرده، روی سکو برویم و ایمان و باور قلبی خود را به حجاب و پوشش به بقیه مردم جهان نشان دهیم.

زهرا با بیان اینکه خداراشکر، حمایت‌های خیلی خوبی برای شرکت در مسابقات از ما صورت گرفته، از فدراسیون جانبازان و معلولین و هیات‌های ورزشی استانی و شهرستانی که همیشه حامی بودند، بویژه مربیانی که در سطوح مختلف تیم ملی، استانی و شهرستانی همیشه حمایت‌های خود را از وی دریغ نکردند و تقدیر و تشکر می‌کند.

خیلی از نداشته‌ها، خودش یک نعمت است

این دختر پرتوان و باانگیزه تیم ملی ولیبال نشسته کشورمان در پایان می‌گوید: یکبار فردی نکته‌ای به من گفت که همیشه در ذهنم مانده و آن این است که خیلی از افراد هستند که به دنبال نداشته‌های خود هستند اما نمی‌دانند که خیلی از نداشته‌ها، خودش یک نعمتی است که ما متوجه آن نیستیم. من واقعا این را تجربه کرده‌ام و خدا را شاکرم بابت تمام موفقیت‌هایی که کسب کرده و در مسیری که قرار گرفته‌ام و حمایت‌هایی که از من شده است. آرزو می‌کنم تمام بانوان سرزمینم و همه افرادی که برای اهداف خود می‌جنگند و تلاش می‌کنند روزی به نتیجه مطلوب خود برسند و همیشه پیروز وسربلند بمانند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار