رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/17 Monday - 2024 06 May الاثنين ، 27 شوّال ، 1445
ساعت
1403-02-05 08:33 شماره خبر : 6713 https://sobhtoos.ir/short/N2KvY 0
سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزه خبر داد:

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزه از معدوم‌سازی بیش از یک ‌تن مواد غذایی فاسد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ و به نقل از مدیر روابط‌عمومی شبکه بهداشت و درمان فیروزه، محبوبه مهمان‌دوست بیان کرد: طی بازدید کارشناسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی از واحدهای صنفیِ تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان فیروزه، مقدار یک‌تن موادغذایی فاسد و غیرمجاز، جمع‌آوری و هم‌زمان با هفته زمین پاک با همکاری شهرداری فیروزه در جایگاه دفن زباله این شهرستان معدوم‌سازی شد.

وی افزود: این مواد فاسد و تاریخ مصرف گذشته شامل انواع بیسکویت و کیک، نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار، انواع شیرینی، شکلات و تنقلات فاقد مشخصات بهداشتی بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزه، حفظ ایمنی غذایی مردم و ارتقای بهداشت عمومی جامعه را از اهداف اجرای طرح کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع موادغذایی عنوان و تصریح کرد: با واحدهای صنفی متخلف برخورد جدی، قاطع و قانونی می‌شود. 

مهمان‌دوست تاریخ تولید و انقضا، مجوز و پروانه ساخت وزارت بهداشت، آدرس کارخانه، نام محصول و مواد تشکیل‌دهنده، رعایت شرایط نگهداری بهداشتی را به‌عنوان ۶ مشخصه اصلی موادغذایی برشمرد و عنوان کرد: مردم هنگام خرید موادغذایی به این مشخصات دقت کرده و تخلفات احتمالی را به بازرسان شبکه بهداشت و درمان فیروزه و یا به شماره ۱۹۰ سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت گزارش دهند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار