رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-19 12:55 شماره خبر : 6863 https://sobhtoos.ir/short/NEMYG 0
رئیس اداره هواشناسی کاشمر:

رئیس اداره هواشناسی کاشمر گفت: سرعت وزش طوفان و گردوخاک شب گذشته در شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد به ۶۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ علی اصغرزاده همچنین در گفتگو با ایسنا از وقوع توفان شدید در شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد خبر داد و افزود: آنچه اتفاق افتاد به دلیل اختلاف گرادیان فشاری بود که از فردا سیستم به منطقه وارد می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی کاشمر با بیان اینکه از روز چهارشنبه فعالیت سیستم جدید را در منطقه خواهیم داشت، سرعت وزش باد امشب در کاشمر و خلیل‌آباد را ۱۶ متر بر ثانیه معادل ۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و گفت: توفان شب گذشته دید افقی را به کمتر از ۲ تا ۳ کیلومتر کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از امروز با سیستمی که در منطقه مستقر می‌شود و فعالیت خود را به لحاظ بارش‌های رگباری خواهد داشت از وزش باد کاسته شود؛ اما به سرعت و شدت امشب نخواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی کاشمر جهت وزش تندباد را از غرب به شرق اعلام کرد و گفت: از امروز استقرار سیستم را در منطقه داریم و اوج بارش‌ها مربوط به روز پنج‌شنبه خواهد بود.

وی مقدار بارش‌های تخمینی که به صورت رگباری خواهد بود را در دشت کاشمر بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر و در شهرستان ریوش ۳۰ میلیمتر پیش‌بینی نمود.

اصغرزاده افزود: با توجه به اینکه احتمال وقوع سیلاب را در کوهسرخ و کاشمر خواهیم داشت هشدارهای سطح نارنجی صادر و توصیه‌ها داده شده است.

وی توصیه کرد: طی دو تا سه روز آینده ضمن پرهیز از تردد در مناطق کوهستانی و عدم توقف در مسیل‌ها و اطراف رودخانه‌ها از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری کنند.

رئیس اداره هواشناسی کاشمر بیان کرد: پیش‌بینی احتمال بارش در شهرستان کوهسرخ، کاشمر و خلیل‌آباد ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۱۲۵ میلیمتر بارندگی در شهرستان کاشمر داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

توفان شدید شب گذشته موجب قطع برق برخی مناطق و شکستن بسیاری از درختان در کاشمر و بارش تگرگ شدید در کوهسرخ شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار