رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-19 10:36 شماره خبر : 6860 https://sobhtoos.ir/short/4y9X1 0
مدیرعامل مؤسسه خیریه بیماران خاص هرمزگان:

مدیرعامل مؤسسه خیریه بیماران خاص هرمزگان با اشاره به هزینه بالای درمان بیماران، گفت: داروها، تزریقات و مزمن بودن بیماری از جمله مشکلات بیماران خاص است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  موجود است؛ ولی هنوز نتوانستیم بیمارانی را جذب کنیم که از این یارانه استفاده کنند، این نشان می‌دهد که اطلاع‌رسانی در استان هرمزگان ضعیف بوده یا اصلاً صورت نگرفته است، این اطلاعات در مطب‌ها و داروخانه‌ها و حتی مراکز درمانی بیماران خاص به بیماران اعلام نشده است.

شیمی درمانی با تعرفه دولتی در بیمارستان دولتی شهید محمدی

مدیرعامل مؤسسه خیریه بیماران خاص استان هرمزگان افزود: مشکل دیگری که بیمارستان صعب‌العلاج در هرمزگان با آن مواجه هستند اینکه اغلب موارد شیمی‌درمانی در مطب‌ها انجام می‌شود، این در حالی است که مکان مناسب، تمیز و کاملاً با استانداردهای پزشکی در مجتمع پیامبر اعظم بندرعباس، (بیمارستان شهید محمدی مرکز امید) در ساختمانی که کاملاً مجهز و با امکانات خوب، با حضور اساتید و پزشکان متخصص فراهم شده که می‌توانند کار شیمی‌درمانی را که باید حتماً با نظارت باشد انجام دهند؛ ولی متأسفانه بیماران مبتلا به سرطان به مطب‌ها هدایت می‌شوند تا شیمی‌درمانی صورت گیرد.

قاسمی گفت: این مرکز مجهز به پزشکان و امکاناتی است که بیماران می‌توانند شیمی‌درمانی انجام دهند و خدمات کاملاً با دفترچه بیمه ارائه می‌شود و خیلی به نفع بیماران است که درمان را با این هزینه انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه هزینه درمان بیماران خاص بسیار بالاست، ابراز داشت: هزینه سرسام‌آور داروها، تزریقات، رادیولوژی، و مزمن بودن بیماری از مشکلات بیماران خاص است؛ اما متأسفانه اغلب بیماران دارای دفترچه سلامت و به‌خصوص روستاییان با بیمه روستایی هستند و توانایی پرداخت این هزینه‌ها را ندارند، لذا علی‌رغم احترامی که به پزشکان قایل هستیم، این بیماران به هر دلیلی به مطلب‌ها هدایت می‌شوند که ویزیت جدا اخذ شده و بابت خدمات شیمی‌درمانی نیز مبلغی در نظر گرفته شد که باز هم‌بار هزینه‌ای درمان بیماران مبتلا به سرطان را چندین برابر می‌کند. پرداخت این هزینه‌ها در توان مؤسسات خیریه هم نیست.

فقط به بیمارانی می‌توانیم کمک کنیم که در بیمارستان‌های دولتی خدمات دریافت می‌کنند

وی افزود: یکی از آیتم‌هایی که برای مؤسسه خیریه مهم است اینکه فقط به بیمارانی می‌توانیم کمک کنیم که در بیمارستان‌های دولتی خدمات دریافت می‌کنند، و این مسیر ما را برای ادامه همکاری با بیمار نیازمند قطع می‌کند و تنها می‌توانیم کمک‌هزینه دارویی به آنان بدهیم که داروها نیز مشکلات خاص خود را دارند که خیلی از یارانه داروهای خوب دولتی از چرخه بیمه خارج شده و یارانه به بیماران تعلق نمی‌گیرد. علی‌رغم اینکه بیمه تعلق نمی‌گیرد؛ اما همچنان پزشکان همان دارو را نسخه می‌کنند و بیمار ملزم به تهیه آن دارو است.

مدیرعامل مؤسسه خیریه بیماران خاص هرمزگان تأکید کرد: این مشکلات مختص بیماران مبتلا به سرطان نیست و بیماران مبتلا به تالاسمی و «ام اس» هم مشکلاتی دارند و داروهایی که روند طولانی درمان دارند مجبورند استفاده کنند، کم‌کم از چرخه بیمه‌ای خارج می‌شوند و بار مالی آن بر دوش بیمار است، خطری که مواجه بیمار می‌شود اینکه روند درمان کامل انجام نمی‌شود یا مقطعی انجام می‌شود یا اینکه بیمار مجبور می‌شود به‌واسطه مشکلات مالی، به داروهایی روی می‌آورد که شاید برای بدنش سازگاری نداشته باشد.

قاسمی در پایان از راه‌اندازی یک شعبه از مؤسسه خیریه بیماران خاص واقع در میدان ساعت جزیره قشم در ۶ ماه اخیر خبر داد و گفت: یک نفر از همکاران در این مرکز مستقر شده و به طور مداوم از ساعت هشت صبح تا ۱۳ به بیماران منطقه قشم خدمات‌رسانی می‌کند، همچنین بخشی از خدمات این مؤسسه، به بیماران تالاسمی و دیالیز بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم ارائه می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار