رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/04/13 Wednesday - 2024 03 July الأربعاء ، 27 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-11 13:01 شماره خبر : 7732 https://sobhtoos.ir/short/V7oYx 0
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: در انتخابات پیش‌رو علاوه بر اینکه باید بیندیشم به چه کسی رای می‌دهیم، باید ببینیم به چه راهی رای می‌دهیم، راه نگاه و تکیه به غرب یا راه ایمان به ظرفیت‌‌ها را انتخاب کنیم.

 محسن زنگنه در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس »؛ اظهار کرد: نظام اسلامی در کمتر از 40 روز بعد از شهادت رئیس جمهور انتخاباتی برگزار کرد که همه جریان‌های سیاسی اعم از انقلابیون و اصلاحطلب‌ها و اعتدالیون و نهضت آزادی و اپوزسیون اعلام کردند بیایید رای بدهید و این هنر انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در زمانی قرار گرفتیم که دشمن تبلیغ می‌کند مردم از نظام برگشتند و با حکومت قهر کردند و تمایلی برای نقش‌آفرینی در نظام ندارند، اما ۱۲ میلیون نفر در تشییع یک مقام اجرایی شرکت می‌کنند.

نماینده مردم تربت‌حیدریه با بیان اینکه علی‌رغم همه هجمه‌ها، با توجه به منویات رهبری انقلاب انتخابات به‌عنوان یک مولفه مردم‌سالاری دینی برگزار شد، افزود: اکنون انتخابات به دور دوم کشیده شده و مردم یک بار دیگر باید روز جمعه پای صندوق رای حاضر شوند و نخستین مقام اجرایی کشور را انتخاب کنند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور می‌تواند ریل‌گذاری و اولویت‌های کشور را تغییر دهد، گفت: در انتخابات پیش‌رو علاوه براینکه باید بیندیشم به چه کسی رٱی می‌دهیم، باید ببینیم به چه راهی رای می‌دهیم، راه نگاه و تکیه به غرب یا راه ایمان به ظرفیت‌‌ها را انتخاب کنیم.

زنگنه در تشریح دو نگاه در انتخابات پیش رو گفت: راه اول ایمان به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و ما می‌توانیم است که امام راحل اوایل انقلاب در ملاقات کارکنان شرکت نفت فرمود ما می‌توانیم و با ایمان و توکل بر خدا کار را پیش ببرید و در مقابل این راه عدم ایمان به توانمندی داخل و نگاه به بیرون کشور و اعتماد به خارج است.

نبابد اجازه داد از حافظه کوتاه مدت مردم سوءاستفاده شود

وی با اشاره به اینکه گاهی سعی می‌کنند از حافظه کوتاه مدت مردم سوءاستفاده کنند و باید برخی نکات را یادآوری کنیم، گفت: در ۲۱ مهر سال ۹۴ برجامی را امضا کردیم که بر اساس آن باید تعهداتی را انجام بدهیم و در قبال آن نیز طرف مقابل هم به تعهدات خود عمل کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: در عین حال بر اساس همین برجام اورانیوم غنی شده را خارج کردیم، سانتریفیوژها را کم کردیم، آب سنگین اراک را بتن تزریق و تمام تحقیقات حوزه هسته‌ای را متوقف کردیم و در تمام تجهیزات دوربین نصب و به‌صورت نوبتی و غیرنوبتی بازدیدها انجام شد.

زنگنه ادامه داد: بر همین اساس و طبق برجام طرف مقابل باید تمام تحریم‌ها را لغو و سوئیفت که ابزار مالی تبادل بانکی کشورهاست را برقرار و فروش نفت را امکان‌پذیر و دسترسی به فناوری را مانع تراشی نمی‌کرد.

نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس افزود: این در حالی است که ایران یک‌ ماهه تمام تعهدات را انجام داد و جالب‌تر اینکه اعلام کردند باید راستی‌آزمایی شود و ۱۰ بار کارشناس فرستادند و تایید کردند، در عین حال آن‌ها هرگز به تعهدات خود عمل نکردند و یک ریال در این کشور سرمایه‌گذاری نشد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی تاکید کرد: بعد از امضای برجام تا سال ۹۹ به‌مدت پنج سال که هیچ اقدامی طرف مقابل انجام نداد با شروع مجلس یازدهم، نخستین طرح، قانون راهبردی لغو تحریم‌ها را تصویب کرد که در قانون اعلام کردیم دولت دوازدهم بر اساس برجام این اقدامات را باید انجام می‌داد و در طول هشت سال باید به این نقطه می‌رسید و به هیچ عنوان صحبتی از لغو مذاکرات نبود.

ظریف، قانون راهبردی مجلس را موثر در مذاکرات عنوان می‌کرد

زنگنه اظهار کرد: ظریف که امروز قانون راهبردی را زیر سوال می‌برد همان زمان سه بار در مجلس یازدهم حضور یافت و از تصویب این قانون تقدیر و اعلام کرد این قانون باعث شده ما در مذاکرات دست برتر را در پیش بگیریم.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد به دروغ اعلام می‌کنند دولت سیزدهم به‌دنبال احیای برجام نبود، اما شهید رئیسی و امیر عبدالهیان در مذاکرات متعدد با خارجی‌ها به‌دنبال آن‌ بودند که طرف‌های مقابل به تعهدات برجامی خود عمل کنند اما این مهم را از مسیر عزت و اقتدار پیش رفتند.

زنگنه با بیان اینکه انتخابات پیش‌رو مسیر کارآمدی، توانمندی و نگاه به داخل و مسیر نگاه به غرب است، گفت: امروز دیگر زمان آزمون و خطا نیست و کارآمدی مهم است، بنابراین سلامت اقتصادی و سیاسی در انتخاب اصلح و اطرافیان فرد نامزد بسیار مهم است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار