رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
چهارشنبه 1403/04/13 Wednesday - 2024 03 July الأربعاء ، 27 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-11 10:43 شماره خبر : 7725 https://sobhtoos.ir/short/VWP0n 0
عضو جبهه پایداری:

عضو جبهه پایداری مشارکت بیشتر مردم در دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری را به سود خود ملت دانست و گفت: هرچه رئیس‌جمهور با رأی و مشارکت بیشتر مردم انتخاب شود، با قدرت بیشتری می‌تواند کشور را اداره کند.

سید هاشم بنی‌هاشمی چهارم در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با بیان اینکه گروه‌های سیاسی هیچ‌گاه به بن‌بست نمی‌رسند، اظهار کرد: قانون بستری اجتماعی است و همواره مورد احترام همه طیف‌های سیاسی است از این رو اگر نامزد جناحی خاص، به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب، برگزیده نشد، باید تنها در بستر قانون عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و افراد شایسته در طیف سیاسی مقابل، به توان رئیس‌جمهور منتخب و کابینه‌ای که توسط او چیده می‌شود، بستگی دارد.

این عضو جبهه پایداری و نمایندهٔ دوره نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران دو رکن اسلامی و جمهوری بسیار اهمیت دارد؛ بحث جمهوریت، مشارکت مردم و حضور پرشور آن‌ها در پای صندوق‌های رأی را اهمیتی دو چندان می‌بخشد.

وی مشارکت بیشتر مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را به سود خود ملت دانست و ادامه داد: انتخاب رئیس‌جمهور در دور دوم با اکثریت آرا صورت می‌گیرد و نه  با نصف  به علاوه یک رأی؛ از سوی دیگر هرچه رئیس‌جمهور با رأی و مشارکت بیشتر مردم انتخاب شود، با قدرت بیشتری می‌تواند کشور را اداره کند.

بنی‌هاشمی با اشاره به چهار ساله بودن دوره ریاست جمهوری، اضافه کرد: اگر رئیس‌جمهور در دوره اول خود، عملکرد خوبی داشته باشد، قطعا در دور دوم نیز پیروز میدان خواهد بود، بنابراین جوانی 20 ساله پس از دو دوره ریاست جمهوری، نزدیک به 30 سال سن دارد و این چند سال، دوران طلایی زندگی او محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر فردی در انتخابات مشارکت نکند و با رأی خود، برای تقویت رئیس‌جمهور منتخب قدمی برندارد دچار خسران و زیان می‌شود، عنوان کرد: اجتماع و اتحاد همواره دستاوردهای بزرگی به همراه دارد و در مقابل، اختلاف، همواره خسارت‌بار است، از این رو بسیار خوب است که نامزدهای ریاست جمهوری به جای تفرقه، بر اتحاد تکیه کنند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار