رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/28 Saturday - 2024 19 October السبت ، 16 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1402-01-14 05:07 شماره خبر : 2993 http://sobhtoos.ir/short/4zQrK 0

علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس در گفتگو با صبح توس با اشاره شعار سال مبنی بر مهار تورم اظهارداشت تا زمانی که خرج دولت‌ها زیاد بوده و درآمد آن کم باشد، مجبور می‌شود برای اداره کشور خلق پول کند و خلق نقدینگی، باعث کاهش ارزش پول ملی می‌شود که در مقابل، تورم نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه اتفاقی که در این شرایط باید رخ دهد، این است که دولت‌ها خرج خود را کم کنند افزود در واقع دولت باید به‌ شدت در هزینه‌ها صرفه جویی کند و تا جای ممکن هزینه‌های اداره خود را کاهش دهد.

عنابستاتی ادامه داد:رهبر انقلاب بارها این مسئله را طی سالیان گذشته، تاکید نموده و گفتند که دولت‌ها باید کوچک شوند اما در حال حاضر دولت در ساختار فعلی جمهوری اسلامی، یک دولت بسیار بزرگ، پر خرج و درهم تنیده در تمام عرصه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه باید دولت را به وظیفه اصلی حاکمیتی خود، که نقش راهبری و نظارت و کنترل است برگردانیم افزود: در این راستا هزینه‌های دولت کاهش پیدا می‌کند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نیز با توجه به ساز و کارهای مختلفی که می‌تواند منجر به کاهش هزینه شود دولت باید مخارج خود را کاهش دهد تا مجبور به خلق و چاپ پول نشود تصریح کرد:کشور باید از ساختار تک درآمدی نفتی خارج شود و باید به حوزه و درآمدهای مختلف فکر کنیم ومنابع متفاوت درآمدی باید دیده شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار