رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-10-06 14:07 شماره خبر : 5489 https://sobhtoos.ir/short/NEdlV 0
فرماندار خلیل‌آباد:

فرماندار خلیل‌آباد گفت: بازار و اصناف شهرستان را باید تقویت کنیم؛ چون به آنها مدیون هستیم و باید خرید مایحتاج ادارات از بازار شهرستان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ محمدرضا خوشنویس ظهر امروز در نشست شورای اداری خلیل‌آباد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دولت مردمی سیزدهم در حال فعالیت است و با تمام فشارها و توطئه‌هایی که معاندین دارند ایران به رتبه ۲۱ اقتصاد دنیا رسیده است و مطمئناً به قله دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه معیشت، جهاد تبیین و انتخابات از جمله اولویت‌های شهرستان است که در بازه کوتاه‌مدت و میان‌مدت قرار دارد، خاطرنشان کرد: کارگروه تنظیم بازار باید فعال شود و با بازرسی‌هایی که از کارگاه‌های تولیدی و بازار انجام می‌شود باید بتوانیم مشکلات معیشتی مردم را به حداقل برسانیم.

فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه جهاد تبیین یکی از ضرورتی است که باید در شهرستان عملی شود، تصریح کرد: جهاد تبیین فرمان و تکلیفی است که از سمت مقام معظم رهبری برای ما تکلیف شده است؛ بسیاری از کارها برای خدمت‌رسانی در حوزه مختلف انجام می‌شود که باید برای مردم تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه به‌کارگیری نیرو و پرسنل در تمام دستگاه‌های اداری شهرستان اولویت باید با افراد خلیل آبادی باشد، اذعان کرد: در حوزه مدیران و کارکنان اگر قرار است تغییری صورت گیرد باید از پتانسیل و ظرفیت افراد بومی در شهرستان خلیل‌آباد استفاده شود و همچنین ظرفیت و کادرسازی لازم دراین‌خصوص هم صورت گیرد.

خوشنویس با بیان اینکه عدم استقرار مدیران در شهرستان خلیل‌آباد یک امتیاز منفی محسوب می‌شود، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که در حد توان یک بستری برای سکونت مدیران دستگاه‌های اجرایی خلیل‌آباد در شهرستان فراهم شود؛ ولی این مطمئناً زمان بر خواهد بود؛ ولی تا قبل از آن اگر مدیران خود زمینه سکونت در شهرستان را فراهم نکنند امتیاز منفی خواهند داشت.

وی با اشاره به پیشرفت متوازن، تشریح کرد: به دنبال این نیستیم که خلیل‌آباد یک شهرستان نابالغ و نارس در حوزه توسعه باشد و باید بدانیم که موتور محرک و توسعه یک شهرستان به‌ویژه در خلیل‌آباد، روستاها هستند، بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهرستان خلیل‌آباد در روستاها سکونت دارند.

فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه توجه به روستاها و به‌حداقل‌رساندن مشکلات روستاها می تواند باعث ایجاد یک پیشرفت متوازن و عدالت‌محور در شهرستان شود، بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنانی به کارگزاران نظام می‌فرمایند که هر جایی که نقطه مأموریت شما است باید آنجا را مرکز عالم بدانید.

وی با اشاره به اینکه مرکز عالم هستی برای مدیران شهرستان باید در حال حاضر خلیل‌آباد باشد، ابراز کرد: مدیران شهرستان خلیل‌آباد باید خود را شهروند خلیل آبادی فرض کنند و تعصبی نسبت به این شهرستان داشته باشند و براین‌اساس مدیریت انجام دهند.

خوشنویس با بیان اینکه حرکت جهادی و شبانه‌روزی نیاز امروز جامعه است، تأکید کرد: کار ۷ تا ۲ دیگر جوابگو نیست و باید با کار شبانه‌روزی مطالبات به حق مردم را پاسخگو باشیم.

وی با تأکید بر ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در شهرستان خلیل‌آباد، اظهار داشت: باید به این باور برسیم که خلیل‌آباد یک شهرستان مستقل است و استقرار و استقلال تمام ادارات در شهرستان بسیار حائز اهمیت است و برای عملی‌شدن این امر تمام تلاش خود را به کار خواهیم برد.

فرماندار خلیل‌آباد با اشاره به اینکه چرا باید دو دهه از استقلال شهرستان خلیل‌آباد می‌گذرد و هنوز متأسفانه  برخی از ادارات در حد نمایندگی و حداقل‌های خدمت‌رسانی به مردم هستند، خاطرنشان کرد: خرید مایحتاج اداری در حد خرید یک خودکار یا مصالح سنگین موردنیاز ادارات باید از بازار خلیل‌آباد انجام شود.

وی همچنین تصریح کرد: بازار و اصناف شهرستان را باید تقویت کنیم؛ چون به آنها مدیون هستیم و باید خرید مایحتاج ادارات از بازار شهرستان صورت گیرد؛ اگر مایحتاج ادارات در بازار شهرستان نبود می‌توانند از بیرون تهیه کنند در غیر این صورت ورود قانونی به موضوع خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی اماکن عمومی و معابر و ادارات برای جانبازان و معلولان یک ضرورت است، اذعان کرد: اگر اداره‌ای نیاز است که جانباز یا معلول نیاز مراجعه به اداره داشته باشد در مرحله اول اشکال ندارد؛ ولی در مراجعه دوم برای یک کار باید مدیر یا کارمند مربوطه مراجعه کند و مشکل جانباز یا معلول را برطرف کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار