رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1402-02-17 03:02 شماره خبر : 3313 http://sobhtoos.ir/short/eqv6B 0

حجت‌الاسلام هادی حسین‌پور در گفت‌وگو با صبح توس با اشاره به اقدام ارزشمند شهید الداغی اظهار داشت: روایت‌گری در مسائل اخلاقی و ارزش‌های اسلامی، نیاز اساسی جامعه است و باید اقدام غیرتمندانه شهید حمیدرضا الداغی، برای جامعه روایت شود.

وی ادامه داد: در روزگاری که مردم نگران ارزش‌های اسلامی، غیرت، حیا و عفاف هستند، این شهید ثابت کرد غیرت در کشور ما همچنان زنده است.

حسین پور در ادامه با اشاره به اینکه شهید الداغی در دل مردم جای گرفته تاکید کرد: بخاطر همین غیرت و جوانمردی است که این شهید عزت یافت چرا که این شهید، ناموس مردم را از سر غیرت پناه داد، در حالی که می‌توانست از کنار آن بی تفاوت بگذرد.

این استاد دانشگاه  تاکيد کرد: باید اقدام این شهید روایت شود، مادران در قالب قصه برای کودکان بیان کنند و در فضای مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، این حرکت تبیین شود؛ در بررسی تاریخ شفاهی روزهای اخیر درباره ویژگی‌های اخلاقی این شهید، متوجه می‌شویم وی فردی خوش رفتار بود که به دنیا تعلق خاطر نداشت.

حسین پور در تشریح فضایل اخلاقی این شهید افزود: شهید الداغی در کمک به مادر، خانواده و نیازمندان اهتمام داشت، در غیرتمندی سابقه داشته و بارها برای نوامیس مردم، سپر شده بود.

حجت الاسلام حسین پور با بیان اینکه در مراسم تشییع شهید الداغی در سبزوار بیش از ۵۰ شهر حتی افرادی از مناطق جنوبی کشور حضور داشتند افزود: مردمی که وی را نمی‌شناختند اما شیفته غیرتش شدند و حرکت جوانمردانه او مورد علاقه همگان، قرار گرفت.

وی تاکید کرد: دشمن تلاش دارد در کشورهای مسلمان مفاهیم غیرت، تعصب و حیا را کمرنگ کند، اما تا غیرت و حیا در بین مردم باشد، به جامعه اسلامی آسیبی وارد نمی‌شود.

انتهاي پيام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار