رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-10-28 12:41 شماره خبر : 5752 https://sobhtoos.ir/short/VmbjN 0
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر خبر داد:

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه ۱۹ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای طرح سرشاخه کاری داربستی باغات انگور در شهرستان کاشمر پرداخت می‌شود، گفت: تسهیلات موردنظر ۷۰۰ میلیون ریال برای هر هکتار است.

کاظم قربان‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ از پرداخت حدود ۱۹ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای سرشاخه کاری و داربستی کردن باغات انگور شهرستان خبر داد، اظهار داشت: تسهیلات موردنظر ۷۰۰ میلیون ریال برای هر هکتار است.

وی با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات ۳ ساله و با ۲ سال تنفس است، خاطرنشان کرد: این تسهیلات از طریق بانک کشاورزی و با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی برای باغات انگور که به شکل پاچراغی (سنتی) هستند در نظر گرفته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر همچنین در ادامه تصریح کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات می‌توانند برای تشکیل پرونده در سامانه سیتا ثبت‌نام و برای اطلاع از جزئیات آن به کارشناسان اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر مراجعه کنند.

وی با اشاره به گرمای بی‌سابقه فصل زمستان سال جاری، اذعان کرد: گرمای بی‌سابقه فصل زمستان سال جاری باعث شده علاوه بر سبزشدن زودهنگام باغات و احتمال سرمازدگی نیاز سرمایی باغات نیز با اختلال مواجه شده باشد.

قربان‌پور ضمن تأکید بر ضرورت جایگزین‌کردن نیاز سرمایی باغات و درختان، عنوان کرد: به‌تمامی باغداران توصیه می‌شود به‌منظور جایگزین‌کردن نیاز سرمایی باغات از روغن ولک استفاده کنند.

وی تشریح کرد: نیاز سرمایی درختان به حداقل طول دوره هوای سردی گفته می‌شود که گیاه نیاز دارد تا در بهار سال آینده به مرحله گلدهی وارد شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار