رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/08/01 Tuesday - 2024 22 October الثلاثاء ، 19 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
در مصاحبه تلویزیونی با شهردار سبزوار مطرح شد:

برنامه تلویزیونی «صبح خراسانی» صداوسیمای خراسان رضوی، در تماس تلفنی که امروز با شهردار سبزوار داشت، از او سؤال‌هایی درباره حاشیه‌نشینی در این شهر پرسید.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ برنامه تلویزیونی «صبح خراسانی» صداوسیمای خراسان رضوی، در تماس تلفنی که امروز با شهردار سبزوار داشت، از او سؤال‌هایی درباره حاشیه‌نشینی در این شهر پرسید؛ مجری برنامه در این گفتگو به عدد ۳۰ هزار نفر حاشیه‌نشین در سبزوار اشاره کرد.

شهردار سبزوار در این مصاحبه با بیان اینکه حاشیه‌نشینی را فقط در سبزوار نداریم و در اکثر شهر‌های کشور این معضل وجود دارد، به طرح خود تحت عنوان «یکشنبه‌های خدمت علوی» اشاره کرد و گفت: شهرداری در این طرح می‌کوشد، مشکلات محلات هدف را احصاء و در سطوح مختلف حل کند.

حسین‌آبادی افزود: روش اصلی در مدیریت حاشیه‌نشینی، توانمندسازی ساکنان در محلات حاشیه‌ای است که شهرداری سبزوار در قالب طرح‌های بازآفرینی، این موضوع را دنبال می‌کند.

در ادامه مجری برنامه گفت: حاشیه‌نشینان در سبزوار به خرید و فروش حیوانات اهلی اشتغال دارند که شهردار در پاسخ به این سوال گفت: این اشتباه است که توانمندسازی را در موضوع شغل ببینید؛ توانمندسازی در حوزه مدیریت شهری، به مسکن این افراد و بهسازی و نوسازی بافت‌ها مربوط است، که با روش‌های مختلفی در حال انجام است؛ از آن جمله تأمین زمین، تسهیلات مسکن و غیره است.

مجری برنامه در ادامه خطاب به حسین‌آبادی گفت: این افراد دارند در چادر زندگی می‌کنند؛ این ادعا به سرعت توسط شهردار رد شد؛ حسین‌آبادی گفت: اطلاعات رسیده به شما نادرست است؛ شما می‌گویید ۳۰ هزار حاشیه‌نشین داریم، اما حالا می‌گویید در چادر زندگی می‌کنند؛ اگرچه مجری پاسخ داد منظور او همه آن ۳۰ هزار نفر نبوده است.

شهردار سبزوار ادامه داد: چادرنشینی در اطراف سبزوار بسیار محدود است و این افراد اصالتاً سبزواری نیستند و از استان سیستان و بلوچستان به‌صورت فصلی می‌آیند‌؛ این موضوع در شورای تأمین مورد بررسی قرار گرفته و ابعاد مختلفی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح توس، به نظر می‌رسد مجری برنامه اطلاعات نادرست دریافت کرده و دو پدیده «سکونت در محلات هدف شهر سبزوار» را با «مهاجرت فصلی افرادی از سیستان و بلوچستان به سبزوار» که به چادرنشینی آن‌ها اشاره شد، برابر فرض کرده است در حالی که این دو مورد، مسائلی جدا از یکدیگر هستند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار