رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/07/05 Thursday - 2024 26 September الخميس ، 23 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-02-24 09:38 شماره خبر : 6919 https://sobhtoos.ir/short/VwoGY 0
مدیرعامل انجمن سینما جوان ایران:

مدیرعامل انجمن سینما جوان ایران گفت: مهم‌‌ترین اولویت انجمن سینما جوان ایران استعدادیابی و تربیت جوانان است که با سه رویکرد آموزش رایگان، افزایش بودجه تولید مراکز استان‌ها و تجهیز دفاتر شهرستان‌ها در حال برنامه‌ریزی است.

مهدی آذرپندار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: طبق مصوبه شورای عالی سینما که با دستور معاون اول رئیس‌جمهور در سال ۱۴۰۱ انجام گرفته ۱۸۰ میلیارد تومان برای تجهیز دفاتر اختصاص یافته و امیدواریم امسال تخصیص این اعتبار محقق شود. 

وی تصریح کرد: حدود ۱۲ سال است که دفاتر انجمن سینما جوان در استان‌ها و شهرستان‌ها تجهیز نشدند و امیدواریم با اختصاص اعتبار لازم این مهم محقق شود. 

آذرپندار با بیان اینکه مهم‌‌ترین اولویت انجمن سینما جوان استعدادیابی و تربیت جوان برای ورود به سینماست، گفت: اصل پروژه انجمن فیلم‌سازی و تربیت جوانان برای ورود به سینما است تا در فضایی مناسب و با تجهیز و همچنین افزایش بودجه تولید، جوانان خوب این کشور بتوانند فیلم بسازند. 

وی مهم‌‌ترین دغدغه انجمن سینما جوان را عدالت عنوان کرد و گفت: اینکه فضایی ایجاد شود تا کسی به‌علت محرومیت و دور بودن از مراکز استان‌ها از فیلم‌سازی عقب نماند برای ما مهم است و تلاش داریم تا فیلم‌سازی خارج از تهران صورت بگیرد.

مدیرعامل انجمن سینما جوان ایران اظهار کرد: در حال حاضر و در ۲۱ شهر انجمن سینما جوان آموزش‌ها را رایگان اعلام کرده و در بسیاری از استان‌ها بودجه تولید را افزایش و در شهرستان‌ها تجهیز دفاتر مدنظر قرار گرفته‌است. 

آذرپندار گفت: انجمن سینما جوان سالانه ۳۵۰ فیلم کوتاه تولید می‌کند که خیلی از این فیلم‌ها در جشنواره‌های ملی و بین‌الملل مورد توجه و جایزه دریافت کردند. 

مدیرعامل انجمن سینما جوان ایران به پروژه احداث دفتر انجمن در تربت‌حیدریه اشاره کرد و افزود: این انجمن مبلغ حدود ۴۰ میلیارد ریال برای ساخت دفتر انجمن در شهرستان‌ اختصاص داده‌ است، در عین حال به دنبال اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام هستیم و سعی بر آن داریم تا به پایان نرسیدن پروژه‌های قبل، پروژه جدیدی را شروع نکنیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم که این کلنگ‌زنی‌ها نمایشی نباشد و به نتیجه برسد تا هنرمندان این خطه نیز صاحب یک مکان مستقل شوند. 

آذرپندار ادامه داد: با پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی شورای شهر تربت‌حیدریه و اداره فرهنگ و ارشاد زمینی توسط خیر گران‌قدر حاج علی ابراهیمی‌ده‌پائینی اهدا شده‌ است که میزان اعتبار پیشنهادی توسط انجمن سینما جوان به این پروژه تخصیص یافته‌ است و برای تکمیل آن بایستی از توان شهرستان نیز استفاده شود تا پروژه به‌زودی تکمیل و تحویل شود. 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تربت‌حیدریه گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۲۴۸ متر که توسط خیر نیک‌اندیش علی ابراهیمی‌ده‌پائینی در مجاورت سالن شهدای نهم دی اهدا شده در سه طبقه با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و اعتبار اولیه ۴۰ میلیارد ریال شروع به ساخت خواهد شد که برای تکمیل آن ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 

 مهدی زاهدی افزود: نقشه‌های این پروژه در سطح شهرستان آماده شده که به تایید انجمن سینمای جوان ایران رسیده‌ است که طبقه اول آن نگارخانه، طبقه دوم اداری و آموزشی و طبقه سوم نیز رفاهی است. 

عباس باقریان، رئیس دفتر انجمن سینما جوان تربت‌حیدریه نیز در این مراسم گفت: ساخت ساختمان انجمن سینما جوان و تجهیزات آموزشی و فیلم‌برداری مهم‌ترین مطالبه هنرمندان این خطه از مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران است.

به گفته عباس باقریان، رئیس دفتر انجمن سینما جوان تربت‌حیدریه، بیش از ۴۰۰ هنرمند فیلم‌ساز و عکاس عضو انجمن سینما جوان تربت‌حیدریه هستند و سالانه ۱۵ فیلم کوتاه تولید می‌کنند.

همچنین سال گذشته هنرمندان انجمن سینما جوان تربت‌حیدریه در جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره منطقه‌ای یزد حائز رتبه‌های برتر شدند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار