رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
سه‌شنبه 1403/07/03 Tuesday - 2024 24 September الثلاثاء ، 21 ربيع الأول ، 1446
ساعت
عضو هیئت‌علمی گروه علوم سياسي دانشگاه آزاد:

عضو هیئت‌علمی گروه علوم سياسي دانشگاه آزاد گفت: تداوم وضعیت منفعلانه فعلی به نفع افکار عمومی، منافع ملی، امنیت ملی و حتی به نفع مصالح ما در محیط بین‌الملل و محیط منطقه نیست.

رضا عابدی گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با بیان این‌که رژیم جعلی صهیونیست در وضعیت بحرانی قرار دارد اما این وضعیت، هیچ بروز و ظهوری ندارد، اظهار کرد:  کشورهای غربی حامی رژیم جعلی صهیونیست هستند و از آنها حمایت مالی، نظامی و رسانه‌ای می‌کنند.

وی ابراز کرد: برخی از کشورهای مسلمان که پیش‌تر از آن‌ها به عنوان محور ارتجاع و امروز تحت عنوان محور سازش یاد می‌شود نیز از رژیم کودک‌کش صهیونیست حمایت می‌کنند. 

عضو هیئت‌علمی گروه علوم سياسي دانشگاه آزاد ابراز کرد: اردن و حتی ترکیه علی‌رغم تمام ادعاها، مبادلات اقتصادی‌شان را با رژیم جعلی صهیونیست قطع نکرده‌اند و برخی کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس نیز از سال 2020 در پیمان دفاعی سنتکام، با این رژیم منحوس جلسات مشترک دارند.

قطع نکردن شریان‌های رژیم جعلی صهیونیست، خیانت است

وی با اشاره به حمایت تمام قد آمریکا و اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیست به لحاظ مالی، رسانه‌ای، امنیتی و بین‌المللی، اضافه کرد: این‌که کشورهای اسلامی و مسلمان منطقه شریان‌های اقتصادی این رژیم منحوس را قطع نمی‌کنند، یک خیانت تلقی می‌شود.

عابدی گناباد تصریح کرد: سازمان ملل متحد عملاً به یک سازمان بی‌خاصیت و ابزاری در اختیار قدرت‌های بزرگ تبدیل شده که تنها به دنبال منافع کشورهای خاص است.

پزشکیان ادبیات دیپلماتیک و سیاسی را بلد نیست

وی با اشاره به این‌که رئیس جمهور، آمریکا را برادر خود خطاب کرده است، افزود: پزشکیان فردی مغرض و معاند نیست اما باید گفت که او ادبیات دیپلماتیک و ادبیات سیاسی را بلد نیست و این آسیبی جدی برای نظام است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: پزشکیان بیش از این‌که حرف بزند، باید عمل کند چرا که او هرچه کمتر صحبت کند، نشست خبری برگزار کرده و سخنرانی کند به نفع خودش و به نفع کشور است.

وی با تأکید بر این‌که رئیس جمهور در ریزه‌کاری‌های دیپلماسی محیط بین‌الملل، حساسیت‌های داخلی و  منطقه‌ای تخصصی ندارد، ابراز کرد: نقدی به شورای نگهبان وارد  است که افرادی را برای جایگاه‌های حساس تأیید صلاحیت می‌کند که حضورشان برای کشور تبعات ایجاد می‌کند.

عابدی گناباد با تأکید بر این‌که ذات آمریکا استکباری است لذا کشور ایران هیچ برادری با آمریکای جنایتکار ندارد، خاطرنشان کرد: این‌که گفته شده است ما نمی‌خواهیم انقلاب‌مان را صادر کنیم نیز سخنی غلط و خلاف اصول 152 و 154 قانون اساسی و همچنین خلاف مشی امام خمینی (ره) است.

انفعال ایران پس از شهادت شهید هنیه

وی با اشاره به جریان‌های اخیر در منطقه نظیر طوفان‌الاقصی، ترور شهید هنیه و ترور سفیر ایران در لبنان، گفت: هیچ تردیدی وجود ندارد که ایران باید پاسخی قطعی بدهد با این حال باید گفت که متاسفانه ایران پس از ترور شهید هنیه،منفعل عمل کرد.

این عضو هیئت‌علمی گروه علوم سياسي دانشگاه آزاد اضافه کرد: معتقدم زمانی که شهید هنیه ترور شد، کشور ما باید بلافاصله واکنش نشان می‌داد و برخی ملاحظه‌کاری‌ها و محافظه‌کاری‌ها را کنار می‌گذاشت.

وی بیان کرد: تداوم وضعیت منفعلانه فعلی به نفع افکار عمومی، منافع ملی، امنیت ملی و حتی به نفع مصالح ما در محیط بین‌الملل و محیط منطقه نیست چرا که باعث ناامیدی جریان‌های مقاومت در منطقه می‌شود.

کل محور مقاومت علیه رژیم جعلی صهیونیست قد علم کند

عابدی گناباد اضافه کرد:رژیم جعلی صهیونیست به صورت یکپارچه به ما واکنش نشان می‌دهد از این رو ما نباید اجازه دهیم حزب‌الله به تنهایی واکنش نشان دهد بلکه بهتر است کل محور مقاومت به صورت هم زمان واکنش نشان دهند.

وی افزود: تا زمانی که رژیم کودک‌کش صهیونیست واکنشی قوی و محکم نبیند که برایش هزینه‌های هنگفتی به بار آورد به جنایت‌هایش ادامه می‌دهد؛ بنابراین تعلل بیش از حد، باعث وقیح شدن رژیم جعلی صهیونیست می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به انفجارهای پی‌درپی پیجرها در لبنان، گفت: کشور ما باید بکوشد که به سمت تولید بومی حرکت کند و یا حداقل از شرکت‌هایی که مطمئن هستند تجهیزات تهیه کند.

حملات لبنان، در حد و قواره موساد نیست

وی افزود: موساد سازمان امنیتی باسابقه و فوق‌العاده قوی است اما این اقدامی که در لبنان صورت گرفت در حد و قواره موساد نیست و قطعا پشت پرده این حملات سازمان امنیت سیا و دستگاه جاسوسی انگلستان ام آی سیکس است.

عابدی گناباد افزود: آمریکا و انگلیس همواره به دنبال حفظ ظاهر هستند و نمی‌خواهند برای خودشان تبعاتی درست کنند از این رو رژیم جعلی صهیونیست را مقصر اعلام می‌کنند که موجب بزرگ دیده شدن این رژیم منحوس شود.

وی تصریح کرد: انفجار پیجرها در لبنان مانند موضوع بدافزار استاکس نت است که توسط NSA  آمریکا ساخته شد و موساد به وسیله نفوذی‌هایش آنها را داخل تجهیزات هسته‌ای ما در نطنز قرار داد و موجب از کار افتادن سانتریفیوژها شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار