رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/07/05 Thursday - 2024 26 September الخميس ، 23 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-04 19:01 شماره خبر : 8760 https://sobhtoos.ir/short/4ZRdk 0
امام جمعه تربت‌جام:

امام جمعه تربت‌جام گفت: درگیری حق و باطل در کربلا پایان نیافته بلکه در غزه که فضای کربلا را تداعی می‌کند امتداد یافته است؛ امروز غزه، کربلای دیگری برای امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی  «صبح توس»؛ به مناسبت هفته دفاع مقدس بعدظهر امروز کارکنان نیروهای مسلح، رزمندگان و فعالان عرصه دفاع مقدس تربت‌جام با ائمه جمعه این شهرستان در خیمه رزمندگان اسلام دیدار کردند.

حجت‌الاسلام حسین اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه امروزه خاکریز عزت در غزه است است، طی سخنانی اظهار داشت: درگیری حق و باطل در کربلا پایان نیافته بلکه در غزه که فضای کربلا را تداعی می‌کند امتداد یافته است؛ امروز غزه، کربلای دیگری برای امت اسلامی است. 

 

وی تصریح کرد: صفحات تاریخی دفاع مقدس سرشار از معارف پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت ایشان است که برای رسیدن به مقام الهی و سیر و سلوک بایستی وصایای شهدا را مرور کرد.

امام جمعه تربت‌جام با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران؛ جنگ تحمیلی هشت ساله ایران با رژیم بعثی عراق فتح قدس را درپی خواهد داشت، در ادامه افزود: شهدا یک راهی را باز کردند که  الگوسازی تاریخی برای امت اسلام و بشریت شد؛ آنها مقابل استکبار جهانی ایستادند و پیروز میدان شدند.

حجت‌الاسلام اسلامی در پایان صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: همگان بایستی از گنجینه دفاع مقدس بهره برداری و الگوسازی نمایند و در مسیری که شهدا برای ما ترسیم کردند، حرکت کنند.

لزوم مردمی‌سازی برنامه‌های هفته دفاع مقدس با همراهی دستگاه‌های اجرایی

در این برنامه حسین جمشیدی فرماندار تربت‌جام با اشاره به اینکه مدیران تکلیف دارند برهه دفاع مقدس، به عنوان قطعه‌ای مهم از تاریخ انقلاب اسلامی، را به نسل‌های بعدی منتقل کنند، در سخنانی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس مردم پای کار آمدند و با روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری؛ جبهه را به دانشگاه تبدیل کردند و نگداشتند وجبی از خاک وطن به دست دشمن بعثی بیفتد؛ لذا تبیین و انتقال ایثارگری‌ها وظیفه انقلابی همگان است.

وی با اشاره به این که ملت ایران، بیش از ۲۴۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، یادآور شد: مدیران در هر رده و جایگاهی باید بدانند که مردم برای هر صندلی مدیریتی نزدیک به ۷۳ شهید تقدیم انقلاب کردند؛ بر همین اساس، تبیین و انتقال فرهنگ شهادت‌طلبی نشأت گرفته از آموزه‌های دینی و عاشورایی است.

فرماندار تربت جام تصریح کرد: با همراهی دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید به صورت مردمی برگزار شود و نه دولتی، این ظرفیت مهم نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار