رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
یکشنبه 1403/07/15 Sunday - 2024 06 October الأحد ، 3 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-04-18 08:10 شماره خبر : 7843 https://sobhtoos.ir/short/N2rGb 0
رئیس اداره منابع طبیعی خلیل‌آباد خبر داد:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل‌آباد گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در روستای «جابوز» این شهرستان در مدت دو سال، ۳ هزار اصله نهال توت کاشت و آبیاری شده است.

حمید ترابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار داشت: طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در چهار بخش احیای جنگل‌ها و مراتع طبیعی، زراعت چوب، کنترل گسترش بیابان‌ها و افزایش سرانه فضای سبز در کل کشور به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه در این راستا دهیاران در خط مقدم مراجعات مردمی در شهرستان هستند که می‌توان طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در سطح روستاها تبیین کنند، خاطرنشان کرد: روستای جابوز در بخش ششطراز شهرستان خلیل‌آباد پیشرو در افزایش فضای سبز در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل‌آباد تصریح کرد: دهیار روستای جابوز توانسته در مدت دو سال اخیر ۳ هزار اصله نهال توت کاشت و آبیاری کند و با احداث یک استخر ذخیره آب به گنجایش ۱۰ میلیون لیتر و اجرای عملیات آبیاری تحت فشار در تمامی سرانه سبز روستا دارای درختان سبز و شادابی شود.

وی با تأکید بر اینکه روستای جابوز با جمعیتی ۲ هزار خانواری در جنوب غربی شهرستان خلیل‌آباد قرار دارد، اذعان کرد: مردم جابوز علاقه زیادی به کاشت درخت دارند و در این روستا بالغ بر ۸ هزار درخت از نوع توت، زیتون، کاج و سرو وجود دارد که به‌طور منظم آبیاری و نگهداری می‌شود.

ترابی با اشاره به اینکه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان در سال‌های گذشته مقدار ۱۸ هکتار زمین برای کارهای عام‌المنفعه از جمله بوستان‌ها و فضای سبز به این روستا اختصاص داده است، عنوان کرد: دهیار این روستا توانسته با ساخت استخر ذخیره آب در سال جاری و آبگیری آن در بارندگی‌های بهاری آب فضای سبز روستا را تأمین کند.

وی با بیان اینکه مردم روستای جابوز همکاری خوبی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را با این اداره داشته‌اند، تشریح کرد: مردم روستای جابوز بر این باورند که با افزایش فضای سبز در روستا می‌توانند دمای هوا را در فصول گرم سال کاهش دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل‌آباد ضمن تقدیر از دهیاری، شورای اسلامی و مردم روستای جابوز، بیان کرد: از تمامی دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان تقاضا می‌شود تا با الگوبرداری از این روستا بتوانند فضای سبز شادابی در سطح روستاهای شهرستان خلیل‌آباد داشته باشند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار