رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/07/16 Monday - 2024 07 October الاثنين ، 4 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-15 11:43 شماره خبر : 8945 https://sobhtoos.ir/short/4QvLX 0
رئیس میراث فرهنگی تربت‌حیدریه خبرداد؛

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه گفت: همزمان با هفته گردشگری ۲ اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای «حصار» بخش بایگ و «بیسقفیزن» بخش مرکزی با صرف هزینه ۷ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از ایرنا؛ علی محمدی اظهار کرد: ۴۰ میلیارد ریال برای ساخت اقامتگاه بوم‌گردی «شومانی» در روستای حصار بخش بایگ هزینه شده که ۱۸ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی بوده است.

وی ادامه داد: این اقامتگاه دارای ظرفیت گنجایش ۳۵ نفر بوده که خدمات جانبی از قبیل فروش محصولات سنتی صنایع دستی، کارگاه فرت‌بافی و فروش محصولات آن، کره و دوغ محلی، تنور عرضه نان سنتی و مکان عکاسی را دارد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه بیان کرد: ۳۰ میلیارد ریال نیز برای اقامتگاه بوم‌گردی انارستان در روستای «بیسقفیزن» بخش مرکزی هزینه شده است که این اقامتگاه ظرفیت گنجایش ۳۰ نفر را دارد.

محمدی افزود: سالن همایش، مکانی برای فروش سبزیجات محلی و داشتن باغ از مزیت‌های این اقامتگاه بوم‌گردی است

 از مجموع ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی فعال و در مرحله تکمیل پرونده در تربت‌حیدریه، تعداد ۱۲ اقامتگاه بوم‌گردی فعال است که چهار واحد از این تعداد در بخش مرکزی تربت‌حیدریه مستقر و به طور متوسط هر شب تا ۷۰ درصد ظرفیت این اقامتگاه‌ها تکمیل می‌شود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار