رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/04/09 Saturday - 2024 29 June السبت ، 23 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-06 09:29 شماره خبر : 7610 https://sobhtoos.ir/short/NYKLE 0
نماینده مردم مشهد:

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چه‌قدر حضور و مشارکت مردم بیشتر باشد، دولت قوی‌تری شکل می‌گیرد و این اقتدار را تنها حضور و مشارکت بالای مردم می‌تواند رقم بزند.

احسان عظیمی‌راد در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ نگاه مردم‌سالارانه حاکمیت و حکومت مبتنی بر دین مبین اسلام را از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: نظام سلطنتی طاغوت، نظامی شاهنشاهی بود و مردم حقی برای رأی دادن و انتخاب حاکمیت و مسئولان نداشتند.

وی با بیان این‌که در نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی، نظام حکومت اسلامی و دینی مردم‌سالار محقق شد، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی مردم چهل پنج سال است که در انتخابات گوناگون حضور دارند و مسئولان گوناگون را از مجلس گرفته تا دولت را انتخاب می‌کنند، بنابراین مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بسیار حائز اهمیت است.

این نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی، تصریح کرد: هر چه‌قدر حضور و مشارکت مردم بیشتر باشد، دولت قوی‌تری شکل می‌گیرد و این اقتدار را تنها حضور و مشارکت بالای مردم می‌تواند رقم بزند.

وی ابراز کرد: مجلس و دولتی که با مشارکت بالای مردم برگزیده شوند از آنجا که برخاسته از رأی و نظر مردم است، حمایت مردم را هم دارد در نتیجه می‌توانند موفق‌تر و راحت‌تر در پیشبرد اهداف در چهارچوب قوانین و مطالبات رهبر معظم انقلاب عمل کنند.

عظیمی‌راد با تأکید بر اهمیت انتخاب کاندیدای اصلح، گفت: انتخاب فرد شایسته با خصوصیات مناسب فردی، تبحر مدیریتی و خصلت‌های اجتماعی که یک مدیر باید به آن‌ها آراسته باشد، می‌تواند راهبری بهتری را در دولت ایجاد کند تا دولت از تمام ظرفیت‌ها و امکاناتش برای کمک به رفع مشکلات و پیشرفت کشور استفاده کند.

کاهش اقتدار نظام با کاهش مشارکت مردم در انتخابات

وی ابراز کرد: دشمنان همواره به دنبال کاهش مشارکت مردم و قهر آن‌ها با صندوق‌های رأی هستند چرا که پایه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حضور و مشارکت مردم است.

این نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که دشمن با کاهش مشارکت مردم در انتخابات به دنبال کاهش اقتدار نظام جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: دشمن به دنبال این است که با تلقین‌های منفی، ایجاد شبهات و گسترش ناامیدی کاری کند که مردم در انتخابات مشارکت نکنند تا به این واسطه اعلام کند که کشور دچار عدم مشروعیت و مقبولیت از طرف مردم است.

وی اضافه کرد: دشمنان با ادعای عدم مشروعیت و  مقبولیت جمهوری اسلامی قصد دارند تحریم‌ها و مشکلات دیگری را ایجاد کنند این در حالی است که مشارکت مردم می‌تواند همه این توطئه‌ها را خنثی کند.

عظیمی‌راد خاطرنشان کرد: کسی که رأی می‌آورد باید این را بداند که رئیس‌جمهور تمام مردم ایران است نه‌تنها آن درصدی که به او  رأی داده‌اند؛ بنابراین باید خدمتگزاری خودش را به همه طبقات مختلف مردم ارائه دهد.

طیف‌های سیاسی بعد از انتخابات خود را کنار رئیس‌جمهور منتخب بدانند

وی تصریح کرد: از سوی دیگر گروه‌های مختلف سیاسی که نامزد مورد نظرشان رأی نیاورده است باید از روز بعد انتخابات خودشان را در کنار رئیس‌جمهور منتخب بدانند و برای پیشرفت کشور کمک کنند چرا که هدف همه نامزدها پیشرفت کشور و رفع مشکلات مردم بوده است.

این نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: طیف‌ها و گروه‌های سیاسی که نامزد مورد نظرشان، رأی نیاورده است باید با تمام توان به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنند و از سوی دیگر رئیس‌جمهور منتخب نیز باید از ظرفیت‌های گروه‌های مختلف سیاسی استفاده کند.

وی ادامه داد: همکاری گروه‌های سیاسی مختلف با رئیس‌جمهور منتخب موجب انسجام و هم‌افزایی بین افکار گوناگون می‌شود و این امر به نفع انقلاب اسلامی است چرا که همه با هدف رشد کشور و در چهارچوب مطالبات رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی گام بر می‌دارند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار