رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/04/09 Saturday - 2024 29 June السبت ، 23 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-03-10 20:29 شماره خبر : 7229 https://sobhtoos.ir/short/4kjm7 0
هم‌زمان با آغاز روند انتخابات ریاست جمهوری؛

فرماندار قوچان گفت: هم‌زمان با آغاز روند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعضای اصلی و علی‌البدل هیئت اجرایی این حوزه انتخابیه مشخص شدند.

عباسعلی صفایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح توس اظهار کرد: بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه پیش از پایان ۵۰ موعد قانونی انتخابات ریاست جمهوری باید به اتمام رسیده باشد با دستور وزیر کشور اعلام وصولی انتخابات در قوچان زده شد.

وی بیان کرد: بر طبق روال لیستی ۳۰ نفره از معتمدین شهر برای انتخاب اعضای هیئت اجرای انتخابات به هیئت نظارت بر انتخابات داده می‌شود که پس از تائید در جلسه‌ای به رأی‌گیری گذاشته‌شده و ۸ نفر به‌عنوان اعضای اصلی و ۵ نفر به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخابات شوند که این لیست تهیه و در اختیار هیئت نظارت در انتخابان چهاردهمین دوره ریاست جمهوری قرار گرفت.

فرماندار قوچان بابیان اینکه در شهرستان قوچان ۴ هیئت اجرایی برای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری انتخاب‌شده که روند برگزاری انتخابات را بر عهده خواهد داشت، گفت: یک هیئت اجرای برای شهر قوچان و بخش مرکزی و ۳ هیئت اجرایی در بخش‌های باجگیران، آبکوه و قوچان عتیق این مسئولیت را به عهده‌دارند.

صفایی با اشاره به اینکه اعضای هیئت اجرای قوچان در جلسه امروز رأی‌گیری شده و انتخاب‌شده‌اند، گفت: در کنار اعضای اصلی هیئت اجرایی که شامل فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان، رئیس اداره ثبت‌احوال و یک عضو شورای شهرستان آقایان قاسم گلدی، محمدحسن شریعت نژاد، رجبعلی عبداللهی، حجت‌الاسلام هاشم بزمی، عباس برق شمشیر، علی حیدری، سمانه اختر دانش، مجتبی غلامی بهار به ترتیب به‌عنوان اعضای اصلی و حجت الاسلام هادی ایمانی نیا، حسین اصلاح، حجت‌الاسلام محمود حق بجانب، احمد ملکوتی نژاد و حسن برزگر نیز به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

وی برگزاری انتخابات اعضای هیئت نظارت در بخش‌ها را در حال انجام خواند و تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان در زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور آمادگی کافی داشته و پای کارآمده اند.
رئیس هیئت اجرایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حوزه انتخابیه قوچان یادآور شد: در برگزاری دوره گذشته انتخابات در سال گذشته ۱۸۴ شعبه اخذ رأی وظیفه رأی‌گیری از مردم را به عهده داشتند که تعداد شعب در این دوره پس از بررسی در هیئت اجرایی مشخص خواهد شد.

صفایی ادامه داد: در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری مشارکت مردم قوچان ۶۷ درصد بود که امیدواریم در این دوره انتخابات نیز شاهد حضور پرشور مردم در انتخابات باشیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار