رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/02/10 Monday - 2024 29 April الاثنين ، 20 شوّال ، 1445
ساعت
1402-10-05 12:53 شماره خبر : 5478 https://sobhtoos.ir/short/erRpe 0
انتظاری که همچنان ادامه دارد؛

انتظاری چند ساله که با آغاز فصل سرما برای گاز‌دار شدن منازل ساکنین ۷ روستای بخش جنگل رشتخوار همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «صبح توس»، عدم اتصال گاز به منازل مردم در هفت روستای باقیمانده بخش جنگل (فاقد گاز) ساکنین این روستاها را این روزها با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

کمبود سوخت‌های جایگزین و عدم سهولت تامین این سوخت‌ها باعث شده تا مردم مشکلات عدیده‌ای را در روزهای نخست زمستان ۱۴۰۲ متحمل شوند.

روستاهای آهنگران، چاه شور، علی‌نقی علیا، علی‌نقی سفلی، دو چاهی علیا و دو چاهی سفلی و روستای حوض‌کرم در بخش جنگل رشتخوار هفت روستایی هستند که از نعمت گاز بی‌بهره‌اند.

درخواست اتصال گاز به منازل هم‌چنان ادامه دارد

علی بخشی‌زایی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه با آغاز فصل زمستان همچنان گاز خانگی به منازل مردم در روستاهای فاقد گاز بخش جنگل تزریق نشده است، گفت: امروز یکی از بزرگترین مشکلات مردم در بخش جنگل در هفت روستای فاقد گاز عدم بهره‌مندی از نعمت گاز است، با وجود لوله کشی و پایان کار انتقال گاز به روستاها اما اتصال گاز به منازل همچنان در بلاتکلیفی است.

وی با تاکید بر اینکه مردم با قول‌های داده شده در انتظار اتصال گاز منازل در فصل زمستان بودند، عنوان کرد: مسئولان قول دادن تا در آغاز فصل زمستان گاز منازل در روستاهای بخش جنگل و هفت روستای فاقد گاز این بخش کار آن به اتمام برسد، اما هم‌اکنون همچنان مردم در انتظار اتصال گاز به منازل هستند.

تامین سوخت‌های جایگزین و مشکلات مردم در روستاها

سالاری دیگر شهروند ساکن هفت روستای باقیمانده و فاقد گاز بخش جنگل شهرستان رشتخوار نیز، اظهار داشت: لوله کشی گاز در بیشتر منازل روستاهای بخش جنگل انجام شده و ما هم‌اکنون در انتظار این هستیم که مسئولان نسبت به تزریق گاز در منازل و گاززدار کردن علمک‌ها اقدام نمایند.

وی به مشکلات سردی هوا و تامین سوخت نیز اشاره و یادآور شد: مردم به خاطر اتمام لوله کشی و انتقال گاز به روستاها نسبت به تامین سوخت جایگزین گاز و ترمیم وسایل گرمایشی خود از جمله بخاری‌های نفتی چراغ‌های نفتی و ....اقدام نکردند، و انتظار برای گاز منازل ادامه دارد.

 

بهره‌مندی مردم روستاهای جنگل از گاز تا قبل از دهه فجر

مهدی حسن زاده ریاست اداره گاز رشتخوار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: شبکه‌های انتقال گاز در این روستاها هم‌اکنون گاز دار شده و باید برای تکمیل طرح حدود ۱۰۰۰ المک گاز‌دار شوند و پس از المک‌ها باید به صورت کامل انجام شود و بعد از ایمن‌سازی انشالله تزریق گاز به منازل انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: سرقت گاز یکی دیگر از مشکلات خطر‌آفرین است که نباید به هیچ عنوان رخ دهد، چرا که فشار بالایی به شبکه وارد می‌کند، انشالله پس از تست و کارشناسی گاز منازل در این روستاها در دهه فجر وصل خواهد شد.



رشتخوار در یک قدمی بهره‌مندی صدرصدی از نعمت گاز

حسین باهوش فرماندار رشتخوار در رابطه با موضوع اتصال گاز در روستاهای بخش جنگل، با تاکید بر اینکه رشتخوار در آستانه صد در صدی بهره‌مندی از نعمت گاز است، عنوان داشت: در موضوع روستاهای فاقد گاز در جنگل هم اکنون در انتظار اتصال گاز به منازل مردم شریف است، در حوزه اجرایی این طرح کاری نمانده لوله‌ها گازدار و تنها باید المک‌ها زده شود که قبل از دهه فجر در زمستان انشالله امیدواریم این طرح نیز به بهره‌برداری برسد و ما روستای فاقد گاز در سطح شهرستان نداشته باشیم.

انتهای خبر/

مردم ۷ روستای جنگل در انتظار تزریق گاز
اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار