رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/28 Saturday - 2024 19 October السبت ، 16 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1402-10-13 10:02 شماره خبر : 5555 https://sobhtoos.ir/short/4LpA4 0
امام جمعه تربت‌جام:

امام جمعه تربت‌جام گفت: مکتب سردار سلیمانی برگرفته از عقلانیت، ایمان، اخلاص و شجاعت بود و فراتر از تمام گرایش‌های سیاسی و جریان‌های مختلف داخلی و خارجی بود.

حجت‌الاسلام اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس» اظهار کرد: مکتب سردار سلیمانی برگرفته از عقلانیت، ایمان، اخلاص و شجاعت بود و فراتر از تمام گرایش‌های سیاسی و جریان‌های مختلف داخلی و خارجی بود و تمام طرف‌داران طوایف و مذاهب از ایزدی‌ها، اهل تسنن و شیعیان گرفته تا مسیحیان، و دیگر ملت‌ها او را دوست داشتند.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی با در اختیار گذاشتن توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در مسیر مقاومت عربی و اسلامی و همراهی با آن‌ها در تمامی چالش‌ها و میادین سخت و نیز با در دست‌گرفتن زمام مقابله با نقشه‌های استکباری در منطقه، نه‌تنها به تفاوت‌های جغرافیایی سیاسی و اقتصادی توجه داشت؛ بلکه به تفاوت‌های مذهبی، دینی و فرهنگی ملت‌ها نیز توجه داشت و تمام آنها را تبدیل به یک عامل قدرتمند در جهت وحدت میان ملت‌های منطقه در مقابله با دشمن مشترک تبدیل کرد.

امام جمعه تربت‌جام بیان داشت: خون امثال شهید سلیمانی است که این امت را احیا می‌کند و با شهادت این فرمانده، حرکت امت همچنان ادامه خواهد یافت، او تربیت‌یافته مکتب امام خمینی بود و در میادین مختلف با حضور خود توانست نقشه آمریکا و ایادی او در منطقه و کشورهای حوزه خلیج‌فارس را نقش‌برآب کند.

حجت‌الاسلام اسلامی خاطرنشان کرد: حاج‌قاسم یکی از صدها بزرگ‌مردانی است که در سایه مکتب امام و رهبر انقلاب رشد کردند، به بلوغ رسیدند و جهانی را تحت‌تأثیر خود قرار دادند، حاج‌قاسم با شهادتش نشان داد راهی که او و یارانش در سراسر جهان از سال‌ها پیش آغاز کرده‌اند ادامه خواهد داشت؛ چراکه او بی‌تردید پایه‌گذار «مکتب مقاومت» است.

وی در پایان بیان داشت: شهید سلیمانی اگر چه در زمان حیات از محبوبیت بالایی در کشور و بین آزادی‌خواهان جهان برخوردار بود؛ اما بعد از شهادتشان شجاعت، ولایت‌مداری و روحیه استکبارستیزی ایشان به یک مکتب ارزشمند تبدیل شد و اکنون به عنوان یک‌ الگوی بی‌بدیل تجلی‌یافته است.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار