رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-05-23 05:12 شماره خبر : 4001 http://sobhtoos.ir/short/NBoJ3 0

به گزارش صبح توس به نقل از تسنیم، در جریان حمله تروریستی به حرم شاهچراغ که عصر (یکشنبه 22مرداد 1402) صورت گرفت، 2 تن ازهموطنان (خادمان حرم) به شهادت رسیده و تعدادی نیز مجروح شدند.
* این دومین حمله تروریستی به حرم شاهچراغ طی ماه های گذشته است.
* چند ماه پیش نیز عملیات تروریستی دیگری در حرم شاه‌چراغ باعث شهادت 13 نفر از هموطنان شده بود. * در حمله امروز، تروریستها که تعداد آنها 2 نفر اعلام شد، تلاش کردند تا از باب المهدی وارد حرم شوند. * یک نفر از این تروریست‌ها دستگیر  شده و در اختیار نیروهای امنیتی قرار دارد. تصویری از تروریست دستگیر شده که گفته می شود تحت نظر به بیمارستان منتقل شده است در حال حاضر درب‌های حرم بسته شده و اطراف حرم تحت کنترل نیروهای امنیتی برای یافتن تروریست متواری است. تصویر دیگری از عامل عملیات تروریستی دستگیر شده/ تاکنون از ملیّت وی منتشر نشده است
اسامی مجروحین و یکی از شهدای این حمله تروریستی به این شرح است: اسماعیل مقدس 39 ساله، مجروحیت از ناحیه کتف راست محمد حسین زارع 25ساله، اصابت تیر به صورت غلامعباس عباسی 69ساله و از خدام حرم، اصابت تیر به سینه که منجر به شهادت وی شد. علی کاظم کرمعلی 62ساله محمد جهانگیری 29 ساله، اصابت تیر به قفسه سینه امیر زارع 23ساله، بر اثر اصابت تیر به صورت در کما به سر می‌برد مریم دادی 59 ساله، اصابت تیر به قفسه سینه زهرا جاوید 23 ساله، بر اثر سکته، بیهوش است تصویر خادم شهید غلامعباس عباسی
دستور رئیسی برای شناسایی عوامل حادثه شاهچراغ
آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور، رئیس‌جمهور در تماس‌ با وزیر کشور و استاندار فارس بر بکارگیری همه امکانات درمانی برای مداوای مجروحان و همچنین شناسایی و تعقیب همه عوامل این جنایت تأکید کرد.
رئیسی همچنین به وزیر کشور مأموریت داد ابعاد امنیتی این موضوع را با قاطعیت و فوریت بررسی و نتیجه را گزارش کند و بر ضرورت شناسایی و مجازات همه عوامل دخیل در این جنایت نیز تأکید کرد‌.
      احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه یکشنبه در تماس تلفنی با استاندار فارس، ضمن دریافت آخرین جزییات از عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ در شیراز، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد. وحیدی در این تماس تلفنی، به استاندار فارس تاکید کرد که در هماهنگی با سایر دستگاه های ذیربط، تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده در عصر یکشنبه بعمل آورند. وزیر کشور به استاندار فارس تاکید کرد که دستگاه های ذیربط، رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند. چهارم آبان سال گذشته نیز در حمله تروریستی به حرم شاهچراغ 13 نفر شهید و 25 نفر مجروح شدند که عوامل این حمله تروریستی در تیرماه امسال اعدام شدند.    
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار