رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تدوین سندی در حوزه کشاورزی برای شهرستان سرخس گفت: ۴۵۰ پروژه و کوچک پروژه مبتنی بر نقاط ضعف و قوت برای سرخس در این سند تعریف شده و اغلب این پروژه‌ها جانمایی شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ غلامرضا قنبری در همایش «تبیین سند پیشرفت منطقه‌ای سرخس و احیای جهاد سازندگی» که دیروز در محل سالن سینمای شهرگ گاز شهید مهاجر این شهرستان برگزار شد، با اشاره به تدوین سندی در حوزه کشاورزی برای شهرستان سرخس گفت: در سند تحول کشاورزی که با نگاه دانش‌بنیان و علمی تدوین شده به دنبال توسعه کشاورزی هستیم و برای سه تا پنج سال آینده تدوین شده و می‌تواند به پیشرفت و توسعه سرخس کمک کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: ۴۵۰ پروژه و کوچک پروژه مبتنی بر نقاط ضعف و قوت برای سرخس در این سند تعریف شده و اغلب این پروژه‌ها جانمایی شده است.

وی با بیان اینکه سرخس جزو معدود شهرستان‌هایی است که در آن پروژه تعریف شده است، گفت: تمام تلاش ما این است که در سرخس راندمان تولید در زراعت و باغبانی، ضریب بره‌گیری در دامداری و ضریب تبدیل را افزایش دهیم.

قنبری با اشاره به اهمیت جایگاه سرخس در ارتباط با کشورهای اورآسیا، بیان کرد: در ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری مشارکتی در حوزه کشورهای اورآسیا از هم‌اکنون باید اقدام کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: در خراسان رضوی بالغ‌بر ۶ هزار قنات و ۱۰ هزار و ۵۰۰ حلقه چاه کشاورزی پروانه‌دار داریم و برای احیای قنات‌ها و مدیریت مصرف آب و اجرای طرح‌های آبخیزداری راهی جز مشارکت مردم و سرمایه‌گذاری نداریم.

وی افزود: فقط برای قنوات حدود ۷ تا ۸ هزار میلیارد تومان به اعتبار نیاز است و دولت به تنهایی نمی‌تواند این حجم از منابع را تامین کند و باید به سمت سرمایه‌گذاری حرکت کنیم.

قنبری با بیان اینکه فرماندار سرخس یکی از بهترین فرمانداران استان است و استان از وی رضایت فوق‌العاده‌ای دارد، بر توجه ویژه به اجرای پروژه‌های آبرسانی سند کشاورزی تاکید کرد و گفت: برنامه ما این است که بحث انتقال آب به وسیله لوله در یک سال آینده انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: در حوزه زراعت و باغبانی، گندم، جو، پنبه و پسته و در حوزه دام، دام سبک و طیور را هدف قرار دادیم و به‌دنبال افزایش راندمان تولید، ضریب تبدیل و ضریب بره‌گیری هستیم داریم.

وی تصریح کرد: برای آنکه میزان دام سبک در سرخس را به میزان ۴۰۰ هزار راس که در گذشته بوده برسانیم به حدود یک سال و نیم زمان نیاز داریم و این با کمک ارتقای ضریب بره‌گیری و توجه به دام مولد قابل انجام است.

قنبری در پایان مرکز اصلاح‌نژاد بره قره‌گل را ظرفیتی برای تامین بخش اعظم نیاز استان عنوان کرد و گفت: این مرکز نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و سرخس می‌تواند پایگاه توسعه و تکثیر دام سبک در شرق کشور باشد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار