رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رئیس اداره هواشناسی گناباد:

رئیس اداره هواشناسی گناباد گفت: میزان بارندگی در گناباد طی پاییز سال‌ جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ داریوش شیبانی اظهار کرد: مجموع بارندگی پاییز امسال در شهرستان گناباد سه و دو دهم میلی‌متر بود که در مقایسه با پاییز سال قبل ۸۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: پاییز امسال ششمین پاییز خشک و کم باران طی ۳۴ سال گذشته در شهرستان گناباد بود.

رئیس اداره هواشناسی گناباد با اشاره به افت دما در این شهرستان به دو درجه زیر صفر برای روز ۲۹ آذرماه گفت: در هشتاد و نهمین روز سال‌ زراعی جاری نخستین یخبندان در گناباد به وقوع پیوست.

شیبانی بیان کرد: دیرترین شروع یخبندان در ۳۴ سال گذشته گناباد پاییز سال ۱۳۹۷ بوده که در روز ۳۰ آذر یخبندان رخ داد.

معضل خشکسالی و کمبود منابع آبی از مشکلات اصلی عمده مناطق کشور است که این مشکل در نواحی کویری و جنوبی استان خراسان رضوی نظیر شهرستان گناباد بروز بیشتری دارد.

پدیده خشکسالی موجب به هم خوردن توازن در وضعیت منابع آب و تشدید بی آبی، نابودی گیاهان، کاهش عمق آب‌های سطحی و خاک مرطوب می‌شود و این اتفاق بیشتر زمانی که تبخیر سطحی از حد معمول تجاوز کند،‌ بروز پیدا می‌کند.

شهرستان گناباد از حدود ۲۰ سال پیش درگیر بحران خشکسالی بوده که در یک سال گذشته بر دامنه و عمق آن افزوده شده است و این معضل بیش از همه بخش‌ها بر حوزه‌های کشاورزی، دامداری، محیط زیست و منابع طبیعی منطقه تاثیر منفی گذاشته است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار