رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/07 Saturday - 2024 28 September السبت ، 25 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-03-24 13:39 شماره خبر : 7410 https://sobhtoos.ir/short/V5aY0 0
معاون اندیشکده سعدا:

معاون اندیشکده سعدا گفت: بسیاری از دستاوردهای آیت الله رئیسی به برکت شهادت ایشان الان گفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ سید محمدرضا خاتمی در حاشیه رویداد هم‌آفرینی دعوت دو که امروز صبح در محل کارخانه نوآوری مشهد برگزار شد؛ اظهار داشت: بسیاری از دستاوردهای آیت الله رئیسی به برکت شهادت ایشان الان گفته شده است.

لزوم بیان دستاوردها با منطق

سید محمدرضا خاتمی تاکید کرد: لازم است بدانیم روایت دستاوردها نیاز به منطق دارد و باید به منطق بیان دستاورد مسلط باشیم.

وی ادامه داد: منطق بیان دستاورد سه ویژگی دارد؛ ویژگی اول منطق مقایسه است.

خاتمی تصریح کرد: برای مثال در دوران ریاست آیت الله رئیسی شصت و شش هوایپما  خریداری شده است اما باید عنوان شود که در هشت سال گذشته این مساله چه مقدار بوده است.

معاون اندیشکده سعدا افزود: همچنین این دستاوردها باید با حال کشورهای جهان مقایسه شود.

وی ویژگی بعدی را منطق بیان زمینه تاریخی خواند و گفت: برای بیان دستاوردها باید عنوان شود که در چه شرایطی شهید رئیسی این دستاوردها را به دست آورده است.

خاتمی به بیان مثالی در این زمینه پرداخت و بیان کرد: برای مثال در این سال‌ها فشار آمریکا برای انزوای ایران در حداکثر خود قرار داشت؛ اما آقای رئیسی در این شرایط سخت توانست ایران را از انزوای سیاسی خارج کند.

لزوم بیان دستاورد در راستای امیدآفرینی

معاون اندیشکده سعدا در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری هیچ وقت از مطلوب‌بودن دستاورد صحبت نمی‌کنند؛ باید بیان دستاورد در راستای امیدآفرینی باشد.

وی در بیان ویژگی سوم گفت: بیان فاصله با مطلوب، ویژگی و گام سوم است. اگر فاصله با مطلوب را بیان نکنیم، مخاطب آن را انکار می‌کند چون ممکن است محسوس نباشد.

خاتمی ادامه داد: بنا بر اعلام بانک جهانی در زمان ریاست آقای روحانی هشت میلیون نفر به زیر خط فقر رفتند؛ یعنی دولت ایشان در سال یک میلیون نفر را به زیر خط فقر برد. 

معاون اندیشکده سعدا افزود: اما در زمان ریاست آقای رئیسی فقر از بیست و نه درصد به بیست و یک درصد می‌رسد؛ ایشان در سه سال شش میلیون نفر از زیر خط فقر خارج کردند؛ به عبارتی دو میلیون نفر در هر سال از زیر خط فقر خارج شدند.

افزایش تولید ناخالص داخلی در دولت شهید رئیسی

وی به گزارشی از صندوق بین المللی پول استناد کرد و اظهار کرد: تولید ناخالص داخلی ایران در زمان آقای روحانی کاهش یافت اما این شاخص را شهید رئیسی افزایش داد.

کاهش بی‌سابقه بیکاری از خدمات شهید رئیسی

خاتمی عنوان کرد: تغییرات آمار بیکاری نیز به گزارش صندوق بین المللی پول، در کل چهل سال گذشته بی‌سابقه است؛ در دولت شهید رئیسی این شاخص به هشت و نه دهم درصد رسیده است؛ این در صورتی است که در تمام این سال‌ها هیچ گاه نرخ بیکاری زیر نه درصد نداشتیم.

معاون اندیشکده سعدا بیان کرد: در دولت آقای روحانی با این توجیه که به دلیل تحریم نمی‌توانیم نفت را به فروش برسانیم، شاهد رشد منفی در آمدهای نفتی در سال‌های آخر دولت ایشان بودیم اما از زمانی که آقای رئیسی روی کار آمدند رشد چندصد درصدی فروش نفت داشتیم؛ ایشان در فروش نفت و وصول درآمدهای ارزی حتی در شرایط تحریم موفق عمل کردند.

شهید رئیسی، رکورد دار خدمت

وی با اظهار اینکه ایشان در میان چالشها شکوفایی ایجاد کردند، گفت: شهید رئیسی را میتوان رکورددار خدمت نامید.

خاتمی با بیان این مسأله که دولت شهید رئیسی در سیاست خارجه هم بسیار موفق عمل کرد، بیان کرد: به برکت خون شهید امیرعبداللهیان باب گفت‌و گو نسبت به دستاوردهای انقلابی باز شد.

افزایش حجم تجارت خارجی با پیوستن به پیمان شانگهای

وی گفت: در سالی که برجام امضا شد حجم تجارت خارجی ایران به اروپا پنج میلیارد دلار بود اما با پیوستن ایران به پیمان شانگهای و با وجود تحریم، حجم تجارت ما به هجده میلیارد ریال رسیده است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار