رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/06 Friday - 2024 27 September الجمعة ، 24 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-06 15:22 شماره خبر : 8790 https://sobhtoos.ir/short/VJ5YA 0
امام جمعه نیشابور:

امام جمعه نیشابور با بیان اینکه در کلاس نظامی، بمباران بیمارستان‌ها‌، مدارس، خانه‌ها و کشتار زن و بچه‌ها جرئت نمی‌خواهد؛ بلکه عین رذالت و فلاکت است، گفت: رژیم غاصب اسرائیل اگر می‌خواهد بجنگد در مقابل نیروهای رزمی بایستد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام سید ابوالقاسم یعقوبی در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با بیان اینکه امروز مسئله اصلی جهان اسلام غزه و لبنان است، گفت: وظیفه ما امروز دفاع است هر کسی به نحوی می‌تواند دراین‌خصوص تأثیرگذار باشد باید در دفاع از مظلوم و لبنان و فلسطین حرف بزنیم و اسرائیل خبیث رو معرفی کنیم، کادر درمان و پزشکان ما مجروحان لبنان و فلسطین درمان کنند تا رزمندگان جبهه مقاومت بتوانند با قدرت و صلابت در مقابل این فتنه و فساد بایستند.

وی ادامه داد: روزی شعار رزمندگان ما این بود که باید با اسرائیل در قدس بجنگیم درحالی‌که امام راحل (ره) فرمودند: برگردید از کربلا به قدس بروید و امروز لشکر حسینی از آبشخور عاشورا و اربعین تغذیه شده و آماده نبرد با دشمنان در قدس و فلسطین می‌شود.

خطیب جمعه نیشابور بیان داشت: آرزوی رزمندگان و مجاهدان این بود که با آمریکا و اسرائیل بجنگند چرا که ما نمی‌خواستیم یک عراقی و یک مسلمان کشته شود و امروز  مردان خدا با تمام خلوص و قدرت و جرئت موشک‌ها را شلیک می‌کنند و بحمدالله حزب‌الله عاقلانه، مدبرانه و شجاعانه جنگ را مدیریت می‌کند.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به اینکه در کلاس نظامی، بمباران بیمارستان‌ها‌، مدارس، خانه‌ها و کشتار زن و بچه‌ها جرئت نمی‌خواهد؛ بلکه عین رذالت و فلاکت است، گفت: اگر می‌خواهید بجنگید در مقابل نیروهای رزمی بایستید. دشمن از این غافل است که با کشتار ده‌ها یا هزاران حزب‌الله، حزب‌الله شکست نمی‌خورد؛ بلکه حزب‌الله چشمه جوشان از کوثر زلال تشیع است. هر پرچمی که بیفتد یک سردار دیگر بلند خواهد شد. ما از شهادت یک فرمانده، حزب‌الله، نیروی مقاومت یا حماس ناراحت می‌شویم؛ اما ناامید نمی‌شویم. 
خطیب جمعه نیشابور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس‌جمهور کشورمان به آمریکا و سخنرانی وی در سازمان ملل گفت: از مواضعی که رئیس‌جمهور در سازمان ملل راجع به اسرائیل و تجاوزاتش به مردم غزه و لبنان داشت، حمایت و تشکر می‌کنیم. 

حجت‌الاسلام یعقوبی بیان داشت: برخی از حرف‌های آقای رئیس‌جمهور استفاده‌های نادرست می‌کنند؛ مثلاً اگر رئیس‌جمهور در خصوص برجام سخن می‌گوید اینجا تحلیل می‌کنند که دولت می‌خواهد برجام را زنده کند این در حالی است که برجام زنده بود و آمریکا و ترامپ از برجام خارج شده است. برجام جزو سیاست‌های کلی و خارجی نظام است و سیاست‌های کلی نظام بر اساس حکمت، مصلحت و عزت است و هر رئیس‌جمهوری باید این موضوع را رعایت کند و اگر غیر از این سه اصل صحبت کند برای ما مردود است.

وی ادامه داد: ما با برجام ملتمسانه راضی نیستیم، اینکه خواهش کنیم که بیایید صلح و آشتی کنیم این درست نیست که متأسفانه بخشی از صحبت‌های رئیس‌جمهور این‌طور ملتمسانه بود. ما برای صلح با آمریکا و اسرائیل التماس نمی‌کنیم ما برای صلح با آنها قدرت نشان می‎‌دهیم، آنها را پای میز محاکمه می‌کشانیم که چرا هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردید؟ چرا از برجام بیرون رفتید و ما را تحریم کردید؟ چرا بزرگان و دانشمندان ما را ترور می‌کنید؟ چرا جلوی پیشرفت علمی ما در دانش هسته‌ای را گرفته‌اید؟ نه اینکه خواهش کنیم بیایید آشتی کنیم و بگوییم که شما تفنگت را کنار بگذار ما هم کنار می‌گذاریم؟ مگر می‌شود تفنگی که سردار سلیمانی را به شهادت رسانده را کنار بگذارد و صحبت کنیم؟ باید اول آن تفنگ بشکند و مجازات شود و سپس صحبت کنیم نه صحبت متواضعانه. تواضع با دشمنان و کفار اخلاقی نیست باید با قدرت و صلابت صحبت کنیم. 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار