رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/07 Saturday - 2024 28 September السبت ، 25 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-03-16 13:38 شماره خبر : 7299 https://sobhtoos.ir/short/Vp9jg 0
معاون کانون پرورش فکری خراسان رضوی:

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: رتبه اول کشور به کتابخانه پستی نیشابور رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ به نقل از خبرگزاری مهر، محبوبه بزم‌آرا اظهار کرد: کتابخانه پستی نیشابور در بین کتابخانه‌های پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور مقام اول بیشترین تعداد امانت کتاب را در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۴۱ کتابخانه پستی در سراسر کشور دارد و مربیان آن در بازه زمانی اول فروردین ۱۴۰۲ تا اول فروردین ۱۴۰۳ درمجموع ۸۰ هزار و ۹۶۸ جلد کتاب به کودکان و نوجوانان امانت داده‌اند.

وی افزود: زهره اکبرآبادی مربی مسئول کتابخانه پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیشابور با امانت تعداد ۱۱۲۱۸ جلد کتاب رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد و مورد تقدیر قرار گرفت.

بزم‌آرا اظهار کرد: کتابخانه پستی کانون استان سمنان با ۸۵۳۴، پیرانشهر از استان آذربایجان غربی با ۶۳۸۹، استان قم با ۶۳۲۸، شهر بندرعباس استان هرمزگان با ۶۰۴۵، مهاباد و شهر بوکان هر دو از استان آذربایجان غربی به ترتیب با امانت ۵۸۴۰ و ۴۶۵۸ و مرند در استان آذربایجان شرقی با ۴۱۳۴ تعداد امانت کتاب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی بیان کرد: کتابخانه‌های پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصتی برای دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب است و این کتابخانه‌ها در نقاط دورافتاده، صعب‌العبور و بدون کتابخانه، کتاب‌های متناسب و موردنیاز را به دست مخاطبان و علاقه‌مندان می‌رساند.

وی اظهار کرد: مربیان کتابخانه‌های پستی تلاش می‌کنند علاوه بر ارسال و امانت‌دهی کتاب، با استفاده از شیوه‌های متنوع و جذاب، اعضا را به انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و… ترغیب و آن‌ها را به نقد و بررسی کتاب و فعالیت‌های گروهی تشویق کنند تا از این راه استعدادها بهتر شناسایی شود.

بزم‌آرا تصریح کرد: کتابخانه‌های پستی با هدف تحقق اولویت اصلی کانون پرورش فکری که همان ترویج و توسعه کتاب و کتاب‌خوانی است برای خدمت به کودکان و نوجوانان در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته فرهنگی که به کتابخانه دسترسی ندارند، ایجاد شده است.

 

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار