رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/06 Friday - 2024 27 September الجمعة ، 24 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-05 18:11 شماره خبر : 8775 https://sobhtoos.ir/short/4kREA 0
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه ناحیه تربت‌حیدریه:

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه گفت: مهم‌‌ترین پتانسیل ملت ایران معنویت و اعتقادات است و آنچه که باعث شد همه محاسبات دشمن در جنگ هشت ساله به هم بریزد فرهنگ ایثار و مقاومت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام علیرضا چهکندی‌نژاد عصر پنج‌شنبه در یادواره شهدای گمنام شهر رباط سنگ اظهار کرد: روایتگری دفاع مقدس دو بخش دارد که بخش اول توصیفی است و اعداد و ارقام جنگ تحمیلی در حوزه‌های مختلف نظامی که وضعیت ارتش عراق و ایران در محاسبات مادی چگونه است را نیز بررسی می‌کند. 

وی تصریح کرد: صدام بالغ بر ۳۰ روز در خرمشهر گرفتار می‌شود و هشت سال هم جنگ طول می‌کشد و کاری از حزب بعث عراق بر نمی‌آید، در عین حال خرمشهر را هم که بسیاری از ژنرال‌ها و کارشناسان نظامی دنیا گرفتن آن را ناممکن می‌دانستند، آزاد شد. 

چهکندی‌نژاد بیان کرد: تمام محاسبات مادی و نظامی حزب بعث عراق برای تصرف ایران درست بود اما آنچه که باید در بخشی تبیینی برای مردم بیان شود این است که با اعتقادات، ارزش‌ها و باورهای دینی بود که توانستیم جنگ را مدیریت کنیم. 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه گفت: مهم‌‌ترین پتانسیل ملت ایران معنویت و اعتقادات است و آنچه که باعث شد همه محاسبات دشمن در جنگ هشت ساله به هم بریزد فرهنگ ایثار و مقاومت بود. 

وی افزود: فرهنگ ایثار، مقاومت و شجاعت ریشه در هویت ایرانیان دارد که بخش قابل توجه آن در اعتقادات و باورهای دینی نهفته‌است، لذا تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا در یک عملیات پیچیده فرهنگی و رسانه‌ای مظاهر دینی و باورهای اعتقادی را کمرنگ و مردم را نسبت به اعتقاداتبی‌تفاوت کند. 

وی با بیان اینکه امروز بالغ بر ۳۰۰ شبکه فارسی زبان فقط برای جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی کردند تا ارزش‌ها و باورها را کمرنگ کنند، گفت: دشمن قصد دارد با تسخیر فکرها و ذهن‌ها، باورها و اعتقادات ملت ایران را کمرنگ کند تا سبک زندگی غربی در کشور جاری شود و همه این اقدامات را با رسانه و فضای مجازی دنبال می‌کند. 

حجت‌الاسلام چهکندی نژاد در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه افزود: این روز‌ها شاهد حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و هم‌دستانش از جمله آمریکا به مظلومان فلسطین هستیم که انشاالله به زودی شاهد نابودی این رژیم منحوس خواهیم بود. 

بخش رخ به مرکزیت رباط سنگ با جمعیتی بالغ بر ۲۶ هزار نفر دارای ۵۳ روستا و ۴۷ پارچه آبادی است که ۴۹ روستا از این تعداد بالای ۲۰ خانوار می‌باشند. 

این بخش ۱۱۰ شهید تقدیم نظامی اسلامی‌کرده و اکنون دو شهید گمنام در شهر رباط سنگ نیز در خاک آرامیده‌اند. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار