رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/06 Friday - 2024 27 September الجمعة ، 24 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-07-05 13:18 شماره خبر : 8772 https://sobhtoos.ir/short/eGy7v 0
هم‌زمان با ششمین روز هفته دفاع مقدس:

هم‌زمان با ششمین روز هفته دفاع مقدس سه یادمان شهدای گمنام شهرستان تربت‌حیدریه با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

مسئول نمایندگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تربت‌حیدریه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار کرد: یادمان شهدای گمنام بوستان باغملی با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال، یادمان شهید گمنام تیپ ۱۷۷ شهید نصر اصفهانی ارتش با اعتبار ۱۱ و یادمان شهدای گمنام شهر کدکن با اعتبار هشت میلیارد ریال ساخته شده است.

مهدی باقرزاده ضمن قدردانی از شهرداری تربت‌حیدریه برای تامین اعتبار یادمان شهدای گمنام باغ ملی، افزود: این یادمان‌ها از محل کمک افراد خَیر، دستگاه‌ها و نهادها تامین شده‌است.

وی با بیان اینکه اکنون ۲۳ شهید گمنام در ۱۰ یادمان جای گرفته‌اند، تصریح کرد: هنوز عملیات ساخت سه یادمان شهر رباط سنگ، دانشگاه دولتی و گروه توپخانه ۶۱ محرم به پایان نرسیده که به جز یادمان آخر، بقیه تا زمان برگزاری کنگره ملی شهدای منطقه تربت‌حیدریه به پایان خواهد رسید.

طبق آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این خطه، 2 هزار و 162 شهید منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است که از این تعداد هزار و 708 شهید، هزار و ۶۹۵ نفر جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارد و690 نفر جانباز این شهرستان، بالای ۲۵ درصد هستند.

اکنون در شهرستان تربت‌حیدریه ۲۳ شهید گمنام در خاک آرام گرفته‌اند که شامل: پنج شهید در بوستان پیشکوه، پنج شهید در دانشگاه آزاد اسلامی، ۲ شهید در گلزار بهشت عسکری، ۲ شهید در باغ ملی، ۲ شهید در کدکن، ۲ شهید در بایگ، ۲ شهید در رباط سنگ، یک شهید در مرکز توپخانه ۶۱ محرم، یک شهید در تیپ ۱۷۷ ارتش و یک شهید دیگر در دانشگاه تربت‌حیدریه می‌باشند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار