رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/07/07 Saturday - 2024 28 September السبت ، 25 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-03-18 13:34 شماره خبر : 7322 https://sobhtoos.ir/short/4ORGm 0
امام جمعه تربت حیدریه:

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: بسیاری از خانواده‌ها با پایان تحصیلات متوسطه برای فرزندان خود نگران هستند و توصیه می‌کنیم برای آرامش و آسایش فرزندان خود در دنیا و آخرت، آنان‌ را برای ورود به حوزه‌های علمیه ترغیب و تشویق کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌الاسلام سید محمد معلمی در آیین خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تربت‌حیدریه اظهار کرد: بهترین اقدام برای فرزندان ترغیب و تشویق آنان‌ برای ورود به حوزه‌های علمیه است، سربازی برای امام زمان (عج) و دیگر جنبه‌های معنوی آن که فراوان است را باید نیز در نظر بگیریم. 

وی تصریح کرد: به لحاظ دنیایی طلبه‌ای که وارد علوم دینی و حوزه‌های علمیه می‌شود در گام نخست یک کارشناس دین است، در عین حال کاربرد دین از خطرات احتمالی هر عیب و نقصی ممانعت می‌کند، بنابراین همین دین بر اساس آموزه‌های اسلام حلال و حرام شرعی را اعلام می‌کند. 

معلمی بیان کرد: همچنین دین برای انسان‌ها دستورات لازم را اعلام کرده و برای کاهش جرم در جامعه، حفظ انسان از خطرات استبدادی و استعماری، درآمد و حوزه اقتصادی و اجتماعی نیز برنامه دارد. 

خطیب جمعه تربت‌حیدریه گفت: جامعه اسلامی از طلبه و روحانی وزین، با اخلاق و خوش‌رفتار استقبال می‌کنند، در عین حالی که به طلاب و روحانیون اعتماد دارند برای بسیاری از مسائل روزمره خود به کارشناسان دین مراجعه می‌کنند. 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار