رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
شنبه 1403/04/16 Saturday - 2024 06 July السبت ، 30 ذو الحجة ، 1445
ساعت
1403-04-13 20:18 شماره خبر : 7762 https://sobhtoos.ir/short/Vp9bA 0
نماینده مردم مشهد در مجلس مطرح کرد:

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: هر دولتی که درست کار کرده مردم هم پای کار آمده‌اند و هر دولتی کم کاری کرده مردم از انتخابات دور شده‌اند.

علی‌اصغر نخعی‌راد در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی مردم به صورت مستقیم در انتخابات شرکت داشته و رئیس جمهور را انتخاب کرده‌اند و وزرا نیز توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی که این افراد هم با آرای مردم روی کار آمده‌اند، انتخاب شده‌اند، در خصوص جایگاه شرعی و قانونی انتخابات در کشور گفت: حضرت امام خمینی (ره) در دوران خودشان اعتقادشان بر این بود که ما نمی توانیم بگوییم چون قدرت نداریم پس تکلیف هم نداریم بلکه باید در جهان قدرتمند باشیم و تفاوت ایشان با بقیه مراجع نیز در همین خصوص بود و لذا تلاش کردند تا انقلاب به پیروزی رسید و حرفشان ثابت شد.

علی اصغر نخعی راد ادامه داد: پس از انقلاب ما مردمی که قدرت نداشتیم در مقابل رژیم پهلوی حرف بزنیم به جایی رسیدیم که حکومت‌ها و گروهای انقلابی نیروهای ایران که با تفکر انقلاب اسلامی شکل گرفته‌اند الان در مقابل آمریکا ایستاده‌اند. شوروی با آن عظمت و روسیه و بلوک شرق که جرات نداشتند یک گلوله علیه آمریکا شلیک کنند اما امروز حوثی‌های یمن در مقابل آمریکا ایستاده‌اند و کشتی آنها را هدف قرار می‌دهند. این قدرت حاصل اندیشه حضرت امام راحل است که نمی‌گفتند ما قدرت نداریم پس نمی‌توانیم بلکه فرمودند ما تکلیف داریم قدرتمند باشیم. ما در واوایل جنگ تحمیلی سیم خاردار و خمپاره نداشتیم اما الان جوانان و نخبگان ما موشک‌هایی ساخته‌اند که اسرائیل را هدف قرار می‌دهد و می‌زند. 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تفکر حضرت امام باعث شده ما به این قدرت دست پیدا کنیم و انقلاب اسلامی اینگونه شکل گرفته است از این رو باید مردم را به صحنه انتخاب دعوت کنیم تا با انتخاب خود نیروهای انقلابی روی کار بیایند. تا زمانی که مردم از اسلام تبعیت نکنند اسلام قدرت نخواهد داشت در زمان امیرالمومنین وقتی مردم پای کار نیامدند، ایشان خانه نشین شدند لذا ما باید جمهور مردم را داشته باشیم.

نخعی راد بیان داشت: از اول انقلاب دو طیف انقلابی مقابل یکدیگر ایستادند و زمانی که در مقابل گروه مقابل کم می‌آوردند برخی از آنها که ناخالصی زیادی داشته و قدرت طلب بودند با حمله به ارزش‌های انقلاب از افراد خاکستری یارگیری می‌کردند و این کار آنها استمرار پیدا کرد و باعث شد برخی مدیران ما از ارزش‌های انقلاب دور شوند. 

وی ادامه داد: این مدیران وقتی قدرت می‌گرفتند به دلیل اینکه برای قدرت سر کار آمده بودند درست کار انجام نمی دادند. زمانی که مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند البته آن زمان نخست وزیر همه‌کاره بود 75 درصد در انتخابات مشارکت داشتند بعد از اتمام دوره سیدمیرحسین موسوی به دلیل عمکرد ضعیف ایشان، برای انتخابات دوره بعد ریاست جمهوری فقط 55 درصد پای صندوق‌های رای آمدند و در واقع 20 درصد مشارکت کاهش پیدا کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره بعد یعنی انتخاب آقای هاشمی رفسنجانی چون ایشان کار انجام داده بود «هر چند یکسری جهت‌گیری ایشان اشتباه بود و باعث ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه شد» اما بعد از اتمام دوره ایشان و برگزاری انتخابات، 80 درصد در انتخابات شرکت کردند و آقای خاتمی روی کار آمد.

نخعی راد بیان داشت: در حالیکه در دوره آقای خاتمی 80 درصد در انتخابات پای صندوق‌های رای آمده بودند اما عملکرد ایشان باعث شد در دوره بعدی انتخابات 63 درصد در انتخابات شرکت کنند. آقای احمدی نژاد با 63 درصد آرا دولت را تحویل گرفت اما در پایان دوره ایشان 73 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و آقای روحانی روی کار آمد. اما آقای روحانی در پایان دولتش به دلیل عملکرد بسیار ضعیفی که از خود نشان داد مشارکت 73 درصدی را به 49 درصد کاهش داد. 

وی با اشاره به خدمات دولت شهید رئیسی گفت: آقای رئیسی در زمان ریاست جمهوری هفت هزار و 400 کارخانه ای که تعطیل شده بود را احیا کرد و تورم را از 60 درصد به 57 درصد کاهش داد و رشد نقدینگی را از 60 درصد به 24 درصد رساند.

نخعی راد خاطرنشان کرد: 49 درصد مشارکت در انتخابات دستمایه عملکرد کسانی بود که الان مدعی هستند چرا مشارکت کم شده است؟ که البته دلیل آن واضح است به‌خاطر سیلی محکمی است که شما به مردم زدید. ممکن است بگویند اگر عملکرد آقای رئیسی خوب بود چرا در این دوره مشارکت کاهش پیدا کرد آن هم دلیل واضحی دارد چرا که همیشه انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شورای اسلامی شهر همزمان برگزار می‌شد، در انتخابات شورای شهر 400 هزار نفر در این رقابت شرکت می‌کردند، امسال چون انتخابات شورای شهر را نداشتیم مشارکت کاهش پیدا کرده است پس ایراد از شهید رئیسی نیست هر دولتی که درست کار کرده مردم هم پای کار آمده‌اند و هر دولتی کم کاری کرده مردم از انتخابات دور شده‌اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخاب اصلح گفت: برای اینکه چوب گذشته رانخوریم باید حواسمان را جمع کنیم و به کسی رای دهیم که درست کار انجام می‌دهد و برای افزایش مشارکت همه اطرافیان را پای بیاوریم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات
آخرین اخبار