رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
فرماندار کاشمر:

فرماندار کاشمر با بیان اینکه کاشمر در تولید گوشت سفید در سطح کشور سرآمد است، گفت: حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی دامپزشکی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ حجت‌اله شریعتمداری پیش از ظهر امروز در نشست با مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی که در محل دفتر فرماندار کاشمر برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان، اظهار داشت: پرسنل شبکه دامپزشکی شهرستان کاشمر در انجام وظایف خود بسیار پرتلاش و با انگیزه عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه تأثیر تلاش کارکنان دامپزشکی نیز در مبارزه با بیماری‌های مشترک و حفظ سرمایه دامداران منطقه و همچنین ارتقای سلامت را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: فرمانداری کاشمر در این راستا تابع سیاست‌های سازمان دامپزشکی است و در اجرای این ضوابط با هیچ فردی تعارف ندارد.

فرماندار کاشمر با تأکید بر اینکه کاشمر در تولید گوشت سفید در سطح کشور سرآمد است، تصریح کرد: حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام یکی از وظایف و رسالت‌های اصلی دامپزشکی است.

وی همچنین در ادامه تأکید کرد: به عنوان یک مطالبه عمومی باید کشتارگاه دام کاشمر، بازار دام، جلوگیری از خروج غیرقانونی دام، مراکز غیرمجاز کشتار و همچنین عرضه محصولات دامی، سازماندهی و با سازوکار قانونی تعیین تکلیف شود.

تحقق رسالت دامپزشکی با حمایت دستگاه‌ها امکان‌پذیر است

جواد اعلمی در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌های فرماندار کاشمر از شبکه دامپزشکی و همکاران آن شبکه در تأمین بهداشت عمومی امنیت غذایی، اظهار امیدواری کرد این حمایت‌ها همچنان تداوم داشته باشد. 

وی همچنین در ادامه با اشاره به رسالت‌های سازمان دامپزشکی، اذعان کرد: رسالت سازمان دامپزشکی در سه اصل مهم حفظ سرمایه دامی کشور، تأمین بهداشت عمومی و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک خلاصه می‌شود و شبکه دامپزشکی شهرستان برای تحقق این سه اصل بدون حمایت فرمانداری و دستگاه‌های حاکمیتی مرتبط دستاوردی نخواهد داشت. 

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان رضوی در پایان عنوان کرد، برخی از زنجیره‌های تولیدی در کاشمر از افتخارات استانی و کشوری است و ما ضمن اجرای ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی به جد پیگیر رفع موانع و مشکلات این‌گونه مجموعه‌ها هستیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار