رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
دوشنبه 1403/07/30 Monday - 2024 21 October الاثنين ، 18 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1402-02-09 01:56 شماره خبر : 3240 http://sobhtoos.ir/short/4koOA 0

به گزارش، پایگاه خبری صبح‌توس؛ حجت الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان که در محل سالن اجتماعات امامزاده سید حمزه علیه السلام برگزار شد، اظهار داشت: غرب و کمونیست به کارگر نگاه ابزاری دارد در صورتی که یکی از سه رکن اصلی اقتصاد بحث کارگر و نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه کارگر ستون اقتصاد یک کشور و جامعه است، خاطرنشان کرد: اگر جامعه‌ای به کارگر و فرهنگ کار و کارگریبی‌تفاوت باشد مطمئناً پیشرفت نخواهد کرد و در اسلام نگاه به کارگر، نگاه عمیقی است.

امام جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه اینکه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم دست یک کارگر را می بوسد نشان از نگاه اسلام به کارگر است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری رهبری در سخنان زیادی به بحث شان و منزلت کارگران پرداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مراقب امنیت شغلی و معیشتی کارگران باید بود، اذعان کرد: چرا یک کارمند ۳۰ ساله استخدام می‌شود در صورتی که یک کارگر به صورت روزانه به کارگیری می‌شود؟ تکریم و حمایت از محصول کارگران باید در دستور کار باشد.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه نا امنی شغلی تنها باید برای افرادی باشد که اهل کار نیستند حتی اگر کارمندی هم خوب نمی‌کند باید صندلی را از زیر پای او برداشته شود، عنوان کرد: عدالتخواهی در حوزه کارگران باید در دستور کار باشد.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: دستمزد کارگران باید عادلانه شود و فرصت‌های شغلی برای کارگران باید افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار