رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
فرمانده انتظامی کاشمر:

فرمانده انتظامی کاشمر از کلاهبرداری ۷۰۰ میلیون‌ریالی با ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا در این شهرستان خبر داد و گفت: یک متهم دراین‌خصوص دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

حسن مشهدي در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح توس»؛ اظهار داشت: در پی ارائه مرجوعه قضائی از سوی يكي از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در بررسی اظهارات مال‌باخته مشخص شد از طریق لینک جعلی پیامکی مبنی بر این که "علیه شما در دادسرای عمومی و انقلاب شکایت شده و جهت مشاهده متن شکواییه می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید" بر روي لينك مربوطه كليك کرده است، خاطرنشان کرد: مال‌باخته، اطلاعات حساب كارت بانكي‌ خود را در محل مشخص شده وارد و بعد از آن پیامک طی ۲ مرحله از حساب او ۷۰۰ میلیون ریال برداشت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر همچنین در ادامه تصریح کرد: با اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا در همان ساعات ابتدایی کل مبلغ کلاهبرداری شده که صرف خرید اینترنتی شده بود قبل از عملیات پول‌شویی بلوكه و طی عملیاتی به‌حساب مال‌باخته عودت داده شد.

وی با اشاره به دستگیری متهم با نیابت قضائی در یکی از استان‌های غربي کشور، اذعان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که پیامک ارسالی از سوی قوه قضائیه فاقد لینک است و چنانچه افراد پیام‌هایی تحت ابلاغ الکترونیک قضائی دریافت کردند که در آن پرداخت مبلغی، هر چند کم درخواست شده بود، بدانند پیام جعلی است.

مشهدی با اشاره به اين كه پیامک ثنا هیچگاه از سرشماره شخصی ارسال نمی‌شود و سرشماره Adliran تنها مرجع معتبر پیگیری است خاطرنشان كرد: افراد در صورت مشاهده این‌گونه پیام‌ها آن را حذف كنند و در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار