رسول اکرم (ص‌): حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس.
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1402-05-13 12:22 شماره خبر : 3945 http://sobhtoos.ir/short/ND5pl 0

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صبح توس؛ حجت الاسلام جواد طاهری، امام جمعه کاشمر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان که در محل سالن اجتماعات امامزاده سید حمزه علیه السلام برگزار شد، با اشاره به ۱۷ مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار اظهار داشت: یکی از شیوه‌های رعایت تقوا، رعایت اخلاق در سخن گفتن و انتقال خبر است.

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: خبر، تحلیل و اطلاعات مانند هوایی است که استنشاق می‌کنیم و از طریقی چه اکسیژن، دی اکسید کربن و سموم می‌تواند وارد مویرگ‌های ما شود و به بدن ما قوّت یا ضعف دهد و به همین دلیل کار خبر گفتن و خبر شنیدن مهم است.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه از جلوه‌های تمدّن به ویژه تمدّن اسلامی رعایت اخلاق در حوزه خبر است، تصریح کرد: کسانی که شغل آن‌ها خبرنگاری است یعنی با این هویت به میدان آمده‌اند کار مهم‌تری دارند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران نسبت به این موضوع بایستی توجه بیشتری داشته‌باشند زیرا صاحبان رسانه هستند و همچنین صاحبان رسانه، متولیان تأمین هوای تنفسی هستند، اذعان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه باید به قانون و البته اخلاق اسلامی‌پایبند باشند.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه یکی از وظایف مهم خبرنگار پرهیز از سیاه نمایی به نام شفافیت و عدم همراهی با خبرگزاری‌‌های دشمن است، عنوان کرد: خبرنگاران از تهمت زدن و پخش یک خبر قبل از اثبات، عیب جویی بی‌ منطق و اتهام زدن به نام نقد و انتقاد پرهیز کنند.

وی همچنین تشریح کرد: اصلاح و مطالبه‌گری نباید باعث سلب اعتماد عمومی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار